Festival(s) tussen 1 en 20 juni in Thailand?

Hallo,

Tussen 1 en 20 juni reis ik door Thailand, van Bangkok naar het noorden en weer terug.

Weet iemand een interessant festival in deze periode?

Heb diverse bronnen geraadpleegd, maar niets gevonden tussen 1 en 20 juni (wellicht is deze periode gezien het weer minder geschikt voor festivals?).

Met dank,
Herman

The Phi Ta Kon Festival
Dan Sai, Loei Province, 22-24 juni 2012

Deze periode zijn er vrij weinig festivals in Thailand…

Volgens mij wel het Hua Hin Jazz festival, maar dat zal vast niet het festival zijn waar je op zit te wachten…

Ook is begin juni volgens mij Visakha Bucha Day:

*This day commemorates the birth, the enlightenment and the entry into the nirvana of Buddha. Temples throughout the country are crowded with people listening to sermons about Dharma (Buddha’s teaching) and in the evening there is a candlelit procession around the main building of the temple containing the Buddha statues. *

Merci,

In Seoul heb ik een soortgelijk (wellicht hetzelfde) festival meegemaakt als de “Visakha Bucha Day” en dat was een heel vrolijke ervaring.
Ik zie dat deze dit jaar op 4 juni wordt gevierd en wel op meerdere plaatsen - dat is gemakkelijk in te plannen in ons reisplan.

Nogmaals dank!

Vriendelijke groeten,
Herman

Hee Georges, komt 22 juni in Belgie eerder dan 20 juni lol2lol2lol2 ?

Je hebt gelijk Dave,ha ha ha !was juist uit mijn bed gestapt toen ik dit berichtje poste vanmorgend!:wink:

of is het een festival van 363 dagen lang?? lol2lol2