Griekenland heeft vandaag het buitenland om hulp gevraagd voor de bestrijding van bosbranden in het noordoosten van het land. De branden zijn uit de hand gelopen. De regionale gouverneur Aris Giannakidis noemde de toestand ‘extreem gevaarlijk’.
Een gebied van ongeveer 2500 hectare in de buurt van de havenstad Alexandroupolis, 360 kilometer ten noordoosten van Athene, staat in brand. In de regio is de noodtoestand uitgeroepen.
In Griekenland is het extreem droog en er staat een sterke wind. Die hindert de brandweer bij het bestrijden van de branden. Zo’n 300 brandweermensen en militairen zijn ingezet rond de havenstad. Volgens autoriteiten zijn al twee blusvliegtuigen uit Frankrijk en twee uit Spanje aangekomen in Alexandroupolis.
bron:http://www.zita.be
Het is al half oktober en er staat nog steeds een verwarrend alarmlampje bij je bericht!
graag verwijderen!
gr Peter
het alarmlampje of het artikel?
Zeker als jezelf in Griekenland woont.
Diverse bosbranden hebt meegemaakt.
Bovendien zijn er nu andere spanningen in Griekenland.
Please remove it.
dank je
Peter
Geen idee over welk ‘alarmlampje’ je het hebt, ik kan het niet zien. Sowieso zijn alle berichten voorzien van een datum. Als er nieuwe berichten verschijnen, schuiven oude berichten automatisch door naar onderen (tenzij je nieuwe reacties plaatst).
ik vroeg het me ook af …
zocht
en vond
het groene pijltje
waarschijnlijk beschouwde men dit als “alarmlampje”
heb het er dus uitgehaald