Hallo allemaal,
Ik lees altijd graag de verhalen en vragen op dit forum. Vanaf nu hoop ik ook af en toe te kunnen helpen met een vraag, en waarschijnlijk zal ik ook zelf nog wel eens iets vragen. Maar ik zal me zelf eerst even voorstellen. Ik sta hier geregistreerd als reizengek en daar is geen woord van gelogen, maar mijn echte naam is Petra. Ik heb het geluk dat ik al heel wat van de wereld heb mogen bekijken. Van Ijsland tot Australië, van Cuba tot New York etc. Vroeger was ik een fanatieke backpacker, inmiddels met een gezin met 2 jonge kinderen kiezen we vaker voor iets meer luxe.
Maar ondanks de kinderen heb ik me nooit beperkt gevoelt qua reizen. Dus iedereen die hier tips over wil, stuur vooral een berichtje!
Zelf heb ik toch wel een voorkeur voor Azië, al kom ik ook zeer regelmatig in Italië. Meestal proberen wij een combinatie te maken van cultuur, natuur en een grote stad. In Thailand blijven wij bijvoorbeeld altijd langer in Bangkok dan vooraf gepland. Maar als het even kan gaan we ook de jungle in met een gids. Zelfs de kinderen vinden het leuk om de 1001 tempels die Thailand rijk is te bezoeken, dus wij slaan er maar weinig over.
De volgende landen heb ik bezocht;
Europa: België, Luxemburg, Frankrijk, Griekenland (Kreta), Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Polen, Slowakije, Spanje, Tsjechië en IJsland
Noord-Amerika: steden (en omgeving) Las Vegas, New York.
Midden-Amerika: Cuba en Jamaica
Azië: Thailand, Maleisië en Singapore.
Australië: Centraal Australië en de oostkust.
Ik lees altijd graag reisverhalen en de reiservaringen van anderen. Ook vind ik het leuk om op reisforums wat rond te struinen. Het brengt me regelmatig op nieuwe ideeën voor een volgende vakantie. En ik vind het leuk om te zien dat mensen vanuit zoveel verschillende invalshoeken hun reacties geven op de vragen van andere gebruikers.
Mijn achtergrond: Ik heb na mijn middelbare school een opleiding toerisme gedaan. Vervolgens een poosje op het reisburo gewerkt en vervolgens toch gekozen om een andere richting in te slaan. Na jaren gewerkt te hebben als teamleider heb ik nu als hobby een online reisburo goedkope droomvakanties. Ik vind het heerlijk om mensen te kunnen helpen hun droomvakantie te vinden of samen met hun een vakantie samen te stellen. En aangezien ik toch altijd al bezig was om vrienden, familie en collega’s te helpen, was dit eigenlijk een hele logische keuze. En ondertussen ben ik natuurlijk al weer bezig met onze eigen volgende vakantie… want in de eerste plaats blijf ik een reizengek