Even voorstellen

Hallo medereizigers,

Ik heb al aardig wat landen bezocht en zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten is reizen een soort van (heerlijke) verslaving waarbij je alle verschillende culturen en gebruiken van landen en hun bewoners in je opzuigt.
Mijn eerste rondreis was de Maya route (Mexico, Guatemala, Honduras, Belize) en daarna kwamen: Cuba, Indochina (Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja), Myanmar (Birma) en Noord India/Nepal.
De volgende reis die op mijn lijstje staat is China :chin:. Ik roep al jaren en jaren dat ik een keer in m’n leven op de Chinese Muur wil staan dus wordt het nu wel eens tijd om dat waar te maken. Maar ook Zuid Amerika staat, ondanks mijn grote voorliefde voor Azië, heel hoog op mijn verlanglijstje.
De reizen die ik tot nu toe gemaakt heb waren met groepsreizen en zijn goed bevallen. Het lijkt mij echter ook wel leuk om met z’n tweeën of met een klein groepje rond te reizen omdat je dan toch je tijd zelf kunt indelen en kunt bepalen waar je naar toe gaat en hoelang je ergens blijft.

Groetjes,

Anneke.

Hoi Anneke,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat van de wereld gezien,hoe waren je reiservaringen over Thailand?
Mooie keuze om op vakantie te gaan naar China,Anneke !
Het is het meest dichtbevolkte land ter wereld en wordt steeds populairder als vakantie bestemming. Onderschat de afstanden en dus ook de lange reistijden niet want tijdens een reis door China is het onmogelijk om alle trekpleisters te bezoeken. China heeft eeuwenoude bezienswaardigheden maar ook moderne steden zoals de hoofdstad Beijing en Shanghai. Andere hoogtepunten tijdens een vakantie zijn o.a. de Verboden Stad en het Plein van de Hemelse Vrede in Beijing, het Terracotta leger in Xian en het indrukwekkende Karstgebergte bij Guilin.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het China Forum
Succ6 nog met de voorpret,Anneke! :slight_smile:
groet,georgessiam.