Even voorstellen!

Via deze weg wil ik mezelf graag even voorstellen op wereldwijzer!

Mijn naam is Erik en ik kom uit Woerden. Reizen is sinds een paar jaar geleden mijn grootste hobby’s geworden. Nadat ik samen met een vriend naar Zwitserland ben geweest, wilde ik nog meer mooie reizen maken. De jaren erop ben ik naar Barcelona en Parijs geweest met als klap op de vuurpijl vorig jaar naar Chengdu(China). Ik hoop in de toekomst nog meer leuke tripjes te kunnen maken.

Groet,

Erik

Hoi Erik ,welkom op wereldwijzer!
Nou China is het meest dichtbevolkte land ter wereld en wordt steeds populairder als vakantie bestemming de laatste jaren,Erik!
Hoe waren trouwens je reiservaringen over dit prachtig land?
In iedergeval kan je altijd je tips kwijt op het China Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Erik !
groet,georgessiam.

Bedankt voor het welkom heten!

China was echt een ervaring om nooit meer te vergeten! Een hele andere cultuur vergeleken met wat ik gewend ben. Met stokjes en heel pittig eten ben ik van huis uit totaal niet gewend. Het eten was overigens wel erg lekker, al word je het wel zat om twee weken lang 3 maal per dag rijst te eten. De mensen zijn heel vriendelijk en staan altijd open om je te helpen. Het is alleen jammer dat zij geen Engels spreken wat het al een stuk moeilijker maakt. Zo zijn we een keer met een taxi naar ons hotel gereden met behulp van een kaartje waar ons adres op stond. Met wat gebaren en aanwijzen dat we daar naartoe wilde gaan, is het uiteindelijk goed gekomen. De lokale bevolking is echt helemaal gek van Europeanen. Vriend van me die een jaar eerder al in China was geweest vertelde mij dat al, ik dacht toen: het zal wel meevallen. Na die twee weken heb ik mijn mening toch enigszins moeten bijstellen. De mensen willen graag een praatje met je maken en vragen waar je vandaan komt. Totaal hebben 19 mensen me gevraagd om op de foto te gaan. Onze activiteiten waren supergaaf! We hebben het pandacentrum van Chengdu gezien, we hebben het grootste gebouw van de wereld gezien, we zijn een avondje wezen stappen, we zijn naar een Chinese massage geweest waar onze rug, benen en voeten heerlijk werden gemasseerd. Daarnaast zijn we ook in het mooie natuurgebied Jiuzhaigou geweest.

Het is wel veel geregel om op vakantie te kunnen naar China, maar het is zeker de moeite waard! Als je het een beetje goed aanpakt, ben je hoogstens €1300 kwijt voor twee weken in het hoogseizoen!

Op zoek naar nog een mooi tripje op een ander continent? Kom dan zeker eens een kijkje nemen in Kenia! Prachtig land met adembenemende natuur/wildlife, fantastische stranden en een ontzettende gastvrije vriendelijke inwoners! Cultuur, natuur, lokaal leven, relaxen aan het strand, alles is hier mogelijk. Ik woon aan de zuidkust en zou je evt kunnen helpen met een leuke reisje te plannen. Ik deel graag mijn ervaring met dit fantastische land!

Groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app