Hoi allemaal!
Ik ben Iris Veldwijk en ik ben nu in Perú aan het liften. Ik blog over liften, wildkamperen etc. op mijn website Mind of a Hitchhiker. Sinds 2012 heb ik zo’n 80.000 kilometer gelift in Europa, Centraal Amerika, het Midden Oosten en Zuid Amerika. Sinds 2013 doe ik dat non-stop.
Hiervoor was ik student in Maastricht, waar ik overigens niet vandaan kom. Stil zitten wordt nooit een groot succes voor mij. Ik heb het echt geprobeerd!
Sinds een klein jaar schrijf ik ook reisgidsen voor “digitale nomaden” (Digital Nomads Guides), dat zijn mensen die reizen en tegelijkertijd geld verdienen op hun laptop. Ons team van zes heeft al drie gidsen uitgebracht (Buenos Aires, Montevideo en Santiago) en er zijn vier onderweg (Playa del Carmen, Málaga, Ho Chi Minh Stad en Lima). Ik schrijf die voor Lima.
Heel veel Nederlanders kom ik niet tegen op reis en ik doe vrijwel alles in het Engels, dus Skypen met oma is best wel even de knop omzetten. Dit schrijven is ook een beetje weird.
Ik heb me pas net aangemeld bij wereldwijzer.nl, dus ik heb nog geen idee van wat ik kan bijdragen op dit platform, of hoe het mij kan helpen. Tijd om even rond te klikken dus!
Liefs uit Lima,
Iris / Mind of a Hitchhiker