Oké. 'k Heb je vragen voor de vuist weg geantwoord.
Op vraag 5 verwacht je wellicht :
in géén enkele, 't zijn zeestraten
?
Groetjes,
Line
Nou we hadden het over de Baltische zee !
Voel je vrij,om enkele quizvraagjes te plaatsen,LineC ![]()
En heeft Wikipedia het dan fout: Het Skagerrak is een gedeelte van de Noordzee, dat wordt begrensd door … van Denemarken) ligt de vissersplaats Skagen
Nou heb deze quizvraag + antwoord (nr5) ergens geplukt op het Internet.
Bij nader onderzoek klopt het dat je Skagerrak moet zoeken aan de noordzee.
Als je verder vaart naar de straat van Kalmar ,dat mond uit in de Baltische zee.
Mijn excuses,kan soms ook de bal mis slaan !![]()
Gelukkig worden er geen prijzen gegeven in deze euch… quiz!
Maar zoals ik al boven melding heb gemaakt,kan iedereen leuke quizvraagjes plaatsen in deze topic!
Of waarom ik in de rand van de Azië reisquiz wel eens afgeleid werd en aan het lezen (dromen) ging.
-
Wat hebben het Burj Al-Arab Hotel en het logo van Q8 gemeen ? (Midden-Oosten is niet correct ;-))
-
Wat is het verband tussen een ‘mediatieke’ boxershort en ‘chinese’ kippenpoten ?
-
Hoe noemt men de typische (vaak van lage kwaliteit) woonblokken van 5 verdiepingen die in de jaren zestig en zeventig massaal in de toenmalige USSR opgetrokken werden uit betonnen geprefabriceerde elementen ?
-
Bollywood, Tollywood en … … ?
-
Welk geurig product van de muntjak prikkelt de zintuigen ?
Oef…vijf vragen tegelijk :paranoid: Ga ik opzoeken, hopelijk is Georges me niet voor, die is altijd zo snel :nod:
Weet je de antwoorden zelf wel? :lol:
Antwoord vraag 1: “de vorm”
Ow wacht, Thijs is me voor…
Antwoord vraag 4: Dat kunnen er een heleboel zijn… Ha ha! Maar ik denk dat je doelt op: Kollywood
Antwoord vraag 3: Chroesjtsjovka’s (Chroesjtsjoba, is de minder positieve volksnaam van die dingen)
- ’t Gaat idd om de vorm, maar het antwoord (en de vraag :)) kan nauwkeuriger. Waarop is die ‘vorm’ geïnspireerd ?
- oké
- Kollywood (Tamil), of eventueel ook Mollywood (Kerala)
De overige zijn, voor zover ik weet, of pretpark (D…), of niet In India (L…, N…, Z…, …)
Dit is het hele lijstje… ![]()
Zie nu trouwens dat je specifiek India bedoelde… Das dan gaat m’n lijstje niet op. Maar ik laat het toch lekker staan.
[ul]
[li]Bollywood is the informal name given to the Mumbai-based film industry in India. [/li][li]Kollywood is the name of the Tamil language film industry, based in the Kodambakkam district of Chennai, India.[/li][ul]
[li]Kollywood West can refer to Tamil films produced in western countries, such as Canada, Germany, France and the United Kingdom. [/li][li]Kollywood South can refer to the filmmaking hubs of Singaporean Tamil films or Sri Lankan Tamil films. [/li][/ul][li]Ollywood is the colloquial name given to the Oriya language movie industry in Odisha, India. [/li][li]Punjwood refers to the Punjabi language film industry in India. [/li][li]Jollywood is the colloquial name given to the Assamese language movie industry based on Jyoti Chitraban, Guwahati, Assam. [/li][li]Sandalwood refers to the Kannada language Karnataka film industry in Karnataka, India. [/li][li]Sollywood has been used to refer to the Sindhi film industry. [/li][li]Tollywood may refer to the Bengali film industry in Tollygunge, West Bengal, India. It was the first Hollywood-inspired nickname, dating back to 1932. [/li][li]Tollywood may also refer to the Telugu film industry in the state of Andhra Pradesh. [/li][li]Dholiwood is the informal name given to the Dhol-double-headed drum from Gujarat.[citation needed] [/li][/ul]
[ul]
[li]Kabulwood is the name of Afghan Cinema.[citation needed] [/li][li]Dhaliwood or Dhallywood refers to the Bangladeshi film industry, based in the city of Dhaka. [/li][li]Pollywood is the colloquial name given to the Pashtu language movie industry in Peshawar, Pakistan. [/li][li]Kariwood refers to the Pakistani film industry, based in the city of Karachi. [/li][li]Lollywood refers to the Pakistani film industry, based in the city of Lahore. [/li][li]Kollywood Nepal may also refer to the cinema of Nepal, the capital of which is Kathmandu. [/li][/ul]
-
-
- Updated - - -
-
Oke oke… Is gebaseerd op de vorm van de Dhow. ![]()
Hint 2 : in een hoofdstad
Hint 5 : de grootste concurrent voor dit pittig product is een palmroller
[quote=“LineC, post:105, topic:109304”]
- Wat is het verband tussen een ‘mediatieke’ boxershort en ‘chinese’ kippenpoten ?
- Welk geurig product van de muntjak prikkelt de zintuigen ?
QUOTE]