ik emigreer 1 december naar Curacao, en ik wil daar, zo snel mogelijk als ik er ben, mijn rijbewijs halen.
Ik heb een paar scholen al gemaild, maar geen reactie tot nog toe.
Voordat ik ga rondbellen, vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met het halen van een rijbewijs in Curacao? Qua kosten en aantal lessen? ik heb geen rij-ervaring… Is er een school die jullie aanbevelen?
Ik ga er vanuit dat je al kan beginnen met lessen als je nog geen sedula hebt, of moet je alles geregeld hebben voor je begint?
Er zijn diverse rijscholen en je moet even het beeld van Nederland loslaten, het gaat allemaal niet zoals je misschien gewend bent.
Mocht je naar een rijschool gaan sluit dan een all-in prijs af. Dan betaal je een vast bedrag voor rijlessen en het examen, kom je ook niet voor verrassingen te staan.
Je moet uiteraard wel ingeschreven staan op het eiland, anders kun je geen examen doen.
Ik heb zowel vrachtwagen, bus als motorrijbewijs op Curacao gehaald, heb een hoop gelachen tijdens de lessen, want soms leek het wel bananasplit. Toen ik de rijbewijzen eenmaal had ben ik daarom nog maar eens flink gaan oefenen, want ook ik begreep wel dat ik eigenlijk nog niet goed genoeg was om de weg op te gaan.
Zolang je dat besef maar houdt is er niets aan de hand. Voor de rest wens ik je veel plezier bij de rijlessen.
Prijzen noemen heeft geen zin, jij hebt geen ervaring en is dus niet te zeggen in hoeveel lessen je het kunt leren. Sommigen hebben 10 lessen nodig, anderen bakken er na 50 lessen nog niets van.
Op Curacao slagen is meer een kwestie van de apentruc leren en daarna ga je ervaring opdoen. Is totaal niet te vergelijken met Nederland.