Zermatt
**Skigebied : **Zermatt
**Ligging op : **1630 m hoogte
Zermatt
**Skigebied : **Zermatt
**Ligging op : **1630 m hoogte
Leuke plaats, mooi groot gebied. Je hebt de mogelijkheid om zowel in Zwitserland als in Italie te boarden. Ik zou zeggen dat het meer geschikt is voor skieers dan voor snowboarders maar dat kan aan mij liggen. Veel plekken waar je heel hard moet gaan en wel wat ervaring nodig hebt om niet een heel end te moeten lopen. Italiaanse kant vind ik daarintegen weer wel geschikt voor snowboarders. Het gehele gebied heeft weinig sleepliften, en wachttijden zijn niet heel erg lang ook niet in tijdens de kerstperiode.
In het plaatsje zijn veel engelsen, russen en duitsers naast de zwitsers. Dit jaar wel toename van het aantal Nederlanders. Verder is er genoeg te doen, veel restaurants, bars, disco’s en winkels. Wel moet er rekening worden gehouden met hogere prijzen als je een beetje lekker wil eten. Prijzen van drank in de wat hippere plekken zijn te vergelijken met de nederlandse prijzen.
mooi ‘autovrij’ (wel electrische busjes) dorp, mooie omgeving
slechte verbinding tussen de verschillende skigebieden (bij harde wind een heel deel afgeloten…)
goed onderhouden pistes, redelijk wat smallere bospadjes
Ik vind dit een erg mooi skitgebied. heb er zelf een websiteje voor opgezet! www.chaletzermatt.nl. Binnenkort online, en geeft een leuk overzicht van websites die chalets verhuren in Zermatt