Welke gevorderde krasse 55+ skiërs zonder papknieën en ander ongemak, die niets geven om luxe en après ski, maar gewoon lekker willen skiën, hebben zin om eind jan begin febr, dus nog voor de krokusvakanties, een week of een dag of 10 mee te gaan naar het skigebied van Meiringen-Hasliberg in Zwitserland waar we dan kunnen verblijven in het supergezellige natuurvriendenhuis in Brünig, 20 min met de gratis skibus naar de lift. Low budget want eigen vervoer, meerijden, benzine delen, zelf koken. (Ik heb een Subaru Lagecy Station met vierwielaandrijving, winterbanden en een skibox). Natuurvriendenhuis betekent dat je er met andere mensen bent, dus de keuken delen, maar ook de douche etc. Het huis is niet luxe, want slaapkamer delen met je eigen groepje, dus niet met wildvreemden, geen luie bank om op te hangen, maar wel supergezellig met een lekkere houtkachel. De slaapkamers zijn twee-drie- en vierpersoons, maar ook nog met meer bedden.
Kosten per nacht voor nivonleden €25, voor niet leden €30. Dus 7 dagen voor nivonleden €175 en voor niet leden €210. Skipas voor 7 dagen €245, voor 64+ €199. Je skipas kun je zonder meerkosten drie dagen verlengen, dus als je bv eerst 4 dagen neemt kun je hem daarna verlengen. Het skigebied is niet supergroot, maar wel heel afwisselend en je kunt er leuke tochtjes maken. Op de piste zijn van die knusse houten hutjes en ook grotere voor koffie etc.
Ik denk aan een klein groepje van bv 4 mensen in een auto. Maar ja, meer kan ook, bv met twee auto’s. Geen kilometervreters, maar wel met redelijk gemak rood kunnen en verder lekker relaxt skiën met af en toe een break in een van die knusse hutjes. Gezelligheid en humor belangrijk. Lijkt je dit wat, mail mij dan voor meer info. Wacht niet te lang anders is het huis vol. Er is trouwens ook een hele goeie treinverbinding vanuit Nederland.