Enquete : Welke steden en bezienswaardigheden heb je al bezocht in Belgie?

In Brussel vind je allerlei bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om bezocht te worden zoals:Atomium, Justitiepaleis, Kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele, Manneken Pis etc…
In Antwerpen vind je veel cultuur en historie,zoals het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten, Diamantmuseum, het ModeMuseum, het Rubenshuis en sinds mei 2011 een prachtig nieuw “Museum aan de Stroom” (MAS) alsook de zoo van Antwerpen.

Welke steden en bezienswaardigheden heb je al bezocht in Belgie?
Hieronder kan je je lijstje plaatsen alsook je ervaringen delen.

Nou onlangs heb ik het Mas Museum bezocht in Antwerpen,mijn belangstelling ging uit naar het diamantpaviljoen alsook het dakpanorama waar je een uitzicht had over de stad Antwerpen.
Verleden maandag was ik met de trein naar Brugge gereden.
De historische binnenstad van Brugge is een grote verzameling van oude straten, sfeervolle pleinen en prachtige gevels die je terug lijken te voeren naar vroegere tijden. (echt een aanrader)

Dat zijn bij mij al heel wat steden. Even een alfabetisch lijstje

Antwerpen: leuke stad algemeen
Blankenberge
Bree
Brugge: ook mooie stad, het Venetië van het Noorden en het heeft z’n bijnaam niet gestolen
Brussel: typische grootstad, ‘vuil’ maar ik vind dat het z’n charmes heeft. Véél toeristen, mooi marktplein en ook de grote kantoorgebouwen aan Brussel-Noord vind ik mooi om te zien.
Diest
Dilsen-Stokkem
Durbuy

Genk: de oude mijnen zijn wel de moeite.
Gent: ook weer een schitterende stad!
Hasselt: hier ben ik elke dag. Het Jenevermuseum en Modemuseum zijn wel leuk, alsook Winterland elk jaar. Ook is het hier leuk winkelen.
Herentals
Herk-de-Stad

Ieper: één van m’n favoriete steden in België, vorig jaar een weekend geweest en over 2 jaar ga ik terug naar om de Kattenstoet te zien.
Landen
Leuven: mooie stad, maar weinig te doen vind ik. Heb hier wel nog geen musea bezocht.
Lier: hele mooie stad! Iemand omschreef dit als een ‘mini-Brugge’ en dat is het ook wel.
Lommel
Maaseik
Mechelen
Oostende
Scherpenheuvel-Zichem
: de basiliek is hier zeker de moeite om te zien.
Sint-Niklaas
Sint-Truiden
Tienen
Tongeren

Zoutleeuw