Emigreren Togo vanuit België

Hallo,

Ik zou graag willen emigreren naar Togo, of op z’n minst op lange termijn wonen&werken, welke stappen moet ik ondernemen?

Bedankt!

Leuk, ik ook :), eerst mijn ideeen uitwerken en dan.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de togolese am.assade in rbussel.
Als je wilt kan ik je directe naam en tel geven. Gaat soms vlugger :slight_smile: afrikaanse service, als je mij begrijpt.

Laat maar horen wat je daar graag zou doen in Togo, wie weet…

Wij zoeken een 4 tal mensen die een testreis willen doen om dat wij dan in juni/juli graag van start zouden willen gaan met een rondreis.

Onze auto staat daar alvast te wachten.

www.alpha-hilde-omega.be

Allereerst, bedankt voor de reactie!

Ik ben van februari tot mei al eens in Togo geweest. Als vrijwilliger in een weeshuis. Ik heb er toen ongelofelijk van genoten en ben als herboren terug naar België gekeerd. Ondertussen ben ik veel van die positieve ‘vibes’ verloren en zou ik graag terugkeren, maar deze keer dan op lange termijn. Zelf ben ik ook half togolees, wat de aantrekkingskracht natuurlijk nog iets groter maakt.

Mijn ideaalbeeld is zo snel mogelijk mijn voorbereidingen hier in België op te starten, afronden en richting Togo trekken. Eenmaal daar kan ik terecht in de logies van het weeshuis waar ik gewerkt heb en start ik mijn zoektocht naar een job. Het is mij ondertussen al vaak gezegd dat het vinden van een job niet zo eenvoudig is in een arm land als Togo, maar waar een wil is, is een weg lijkt me.

Mijn ervaringen met de togolese ambassade zijn inderdaad niet zo positief. U zou mij dus een heel groot plezier kunnen doen, moest u mij kunnen doorverwijzen naar iemand waar ik terecht kan voor informatie over het emigreren vanuit België richting Togo.

Ivm uw testreis. Waar wil u precies heenreizen? Ik heb zelf mogen ondervinden dat het reizen in Togo geen evidentie is, maar wel de moeite waard is als je goed weet op welke plaatsen je moet zijn. Ik heb samengewerkt met veel andere vrijwilligers die, naast het vrijwilligerswerk, ook graag wat wouden rondreizen in Togo. Misschien interessant om langs deze weg mensen te vinden die jullie route eens willen uitproberen?