Een oud bericht verwijderen

Beste,
Ik wil graag een bericht (zie de link hieronder) laten verwijderen. In dit bericht staat mijn voor en achternaam en gegevens die ik liever privé wil houden. Iedere keer als iemand mijn naam Googlet komt dit bericht als tweede te voorschijn wat ik niet wil.
Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie dit kunnen verwijderen.

Link bericht: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=7450

Gaat iemand nog reageren?

Hallo,

Op dit moment is de sitemanager die normaal gesproken deze zaken afhandelt een weekje op vakantie, maandag is ze (geloof ik) weer terug en zal ze zich hierover buigen.

Daarnaast, zelfs als het bericht wordt verwijderd, zal het nog altijd te vinden zijn in Google. Deze zal pas na een paar weken doorhebben dat het bericht niet meer bestaat en uiteindelijk zal het bericht altijd in hun servers blijven bestaan (ervaren Googlegebruikers kunnen het altijd nog terugvinden). Vandaar dat het belangrijk is dat je je bewust bent van wat je schrijft, voordat je je bericht plaatst.

Vandaar dat jouw “Gaat iemand nog reageren?” enigszins ongepast is. Je maakt zelf fouten en iemand anders mag het oplossen en als dit niet snel genoeg gebeurd, wordt je boos? Jij bent immers zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft op internet. “What happens on the internet, stays on the internet.” Anders moet je een politieke lobby uitoefenen om datamining te verbieden om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.

Groeten,
Jurjen

Pardon? Noem je dit een reactie of een lezing over wat hier helemaal niet aan de hand is? Ik heb een keer eerder een mailtje gestuurd naar de helpdesk waar ik nooit een mailtje over heb ontvangen. Het leek mij dan ook handig om een account aan te maken en hier een berichtje te plaatsen zodat het beantwoord kon worden.
Bovendien, je kent mij niet en hoef je je frustraties (die ergens wel zitten) ook niet zo te uiten op internet op mensen die een reactie vragen van een ‘‘Helpdesk’’, niet van mensen zoals jij. Jesus!

PS: Het '‘gaat iemand nog reageren’ kwam na TWEE dagen en ik ken deze forum niet om de reactietijd te weten. Eerst wilde ik helemaal niet reageren op jouw reactie maar ik denk dat mensen zoals jij moeten wel drie keer nadenken voordat zij onbekende mensen op Internet beledigen, alleen omdat je achter je beeldscherm veilig je mond kan openen en zeggen whatever pleases your will.

Dit is nogmaals een bewijs dat je moet oppassen met wat je schrijft. “Gaat iemand nog reageren,” komt tamelijk geïrriteerd over. Daarnaast haal ik dit verhaal wel vaker aan, omdat we met regelmaat berichten krijgen van mensen die schrikken dat ze ineens op zo’n manier op Google terug te vinden zijn.

Als je je reactie had geformuleerd als: “Ik ben benieuwd of mijn bericht al is gelezen, zou iemand dit kunnen bevestigen,” dan krijg je ook een iets vriendelijkere reactie terug. De eerste twee zinnen van mijn laatste alinea hadden er dan niet zo gestaan (excuus als mijn reactie zeer persoonlijk is overgekomen). De rest van de alinea is wel iets dat ik vaker mensen uitleg, bovendien is dat de bedrijfsvoering van Google en daar heb ik zelf niets mee te maken.

Bij deze: let zelf ook op op wat je schrijft om verwarringen te voorkomen. Internet is inderdaad niet face to face zoals ik het café, dus verwarringen zijn snel gemaakt.

Beste sfprophecys,

Ik ben geen helpdesk, maar ik kan wel berichten verwijderen. Echter bij wat je zegt dat jouw bericht is, zie ik dat het een bericht is van een lid met een andere nickname, ik zou het dus sowieso niet doen.

Het handigste lijkt het me, als je zelf inlogt met die gebruikersgegevens. Je zou dan sowieso zelf het bericht al kunnen wijzigen (bijv. je naam en andere gegevens weghalen) en het dan nogmaals met die nick kunnen melden als bericht dat je verwijderd wilt hebben.

Ik zou nooit berichten verwijderen van leden met een andere gebruikersnaam. Zo zou iedereen namelijk wel andermans berichten kunnen laten verwijderen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Mocht je nog problemen ondervinden laat het dan zeker nog eens weten.

Warme groet,
Carolina

De betreffende ‘‘nickname’’ is mijn achternaam. Zoals je ziet heb ik dat bericht in het jaar 2004 geplaatst en als ik die accountgegevens nog wist, was daar ook op ingelogd.

Concluderend kan ik - gezien de reacties - aannemen dat het zeer moeilijk is om op deze forum een bericht met mijn persoonlijke gegevens te laten verwijderen. Ik word indirect gevraagd om te bewijzen dat het mijn bericht is. Jammer

Hoi Monika,

Ik heb in het betreffende bericht je achternaam verwijderd, waarmee er mijns inziens geen privacy gevoelige gegevens meer in staan.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Yvonne

Mijn verzoek was om het hele bericht te verwijderen dat inhoudelijk over mijn stage gaat met mijn naam daaronder. De inlognaam is mijn achternaam en daaronder staat mijn voornaam, het probleem is dus niet opgelost.

Ik weet niet hoor maar waarom is het zo moeilijk om een bericht te verwijderen? Niemand heeft op dit bericht gereageerd en het bericht is dus ook niet zo relevant voor dit forum. Nogmaals, ik zou het zeer op prijs stellen als het bericht in zijn volledigheid kan worden verwijderd.

Hoi Monika,

Ik zal je bericht verwijderen, maar ben zeker niet te spreken over de toon die je zet en hoe je reageert op de mensen van wie je iets nodig hebt. De mensen in de helpdesk willen je graag vooruit helpen, maar als dat op een geïrriteerde toon gaat wordt de bereidwilligheid van anderen naar jou toe er niet beter op.

Houd hier in het vervolg a.u.b. rekening mee, alsmede met het vermelden van persoonlijke informatie op het internet. Dat scheelt zowel jou als ons/andere helpdesks weer zulke discussies.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groetjes,
Yvonne

Hartelijk dank voor je medewerking. Ik ben er niet van bewust dat mijn ‘toon’ als irritant wordt ervaren maar dat is niet mijn bedoeling. Als je kijkt naar mijn eerste bericht (eerste verzoek) is de toon heel anders dan mijn laatste verzoek en de reden daarvan is inmiddels wel duidelijk.

Anyhow, dank je wel.

Zit wel goed hoor… :slight_smile:

Groetjes,
Yvonne