Een 53 jarige vrouw met een droom.........

Hallo,

Ik ben Jeanette en ik ben emigrant in spé.
Ik ben me aan het voorbereiden om naar Azië te vertrekken.
Emigrant is eigenlijk niet het goede woord. Maar ik weet geen goed synoniem. Ik laat namelijk Nederland achter me, en ik vertrek.
De vastomlijnde plannen die veel emigranten hebben, heb ik in zoverre dat ik weet dat ik start in de Filippijnen, Puerto Galera. En dan zie ik wel…

Als ik daar kan aarden, blijf ik daar, als het om wat voor reden tegenvalt, trek ik verder.
Toen ik nog een jonge blom was heb ik jarenlang op dezelfde manier zelfstandig in Zuid Amerika gewoond en geleefd.
En hoewel ik mijzelf beloofd had dat ooit weer op te pakken op een willekeurig ander continent, raakte ik een beetje die weg kwijt in trouwen, kinderen en alle standaard dingen die ‘er bij horen’, waaronder: luxe, welvaart en financiële verplichtingen in Nederland.

En nu is het dan weer zover. Ik heb een voorbereidingstijd van ruim een jaar voor mij liggen, maar dat kan zomaar korter worden als het huis snel verkocht is en het bedrijf stopgezet kan worden wat ik nu nog samen met mijn zoon heb. En dan is het zover, dan staan we met een rugtas met onze bezittingen op Schiphol en gaan we weg.

Ik reis samen met mijn zoon. Hij wilde al lange tijd buiten Europa wonen en als eigenaar van een internationaal bedrijf kan hij vanuit elk deel van de wereld zaken doen, dus dat gaat eenvoudig. (mits er internet is lol2 )
Begin dit jaar stelde hij voor dat ik mee ging. En dat leek me, na enige overdenken, een goed plan: dan kom ik die belofte die ik ooit deed aan mijzelf eindelijk na.
We vertrekken dus ergens eind 2015 of alles eerder wat de afwikkelingen hier het toelaten.

Je kunt mij volgen op mijn website en via sociale media.

Welkom op Wereldwijzer, Jeanette!

Wat een leuk voorstelberichtje heb je geschreven.
Wellicht helpt het met je voorbereidingen om eventjes een kijkje te nemen in het Azië Forum. Van hieruit is het gemakkelijk navigeren naar de verschillende landen die in Azië gelegen zijn.

Veel plezier en succes met de voorbereidingen.