Dreigende uitbarsting vulkaan Merapi

Hoi!

Heeft iemand enig idee of de dreigende uitbarsting van de vulkaan Merapi (midden Java) een negatief reisadvies zou kunnen opleveren?

Mijn vriendin en ik vertrekken 3 november naar Java (via Kuala Lumpur) en vragen ons nu af of we misschien niet beter in Kuala Lumpur kunnen blijven.
Stel dat de vulkaan uitbarst, zou dat dan veel gevolgen hebben voor het vervoer op Java? En nog belangrijker: zou het dan gevaarlijk zijn om op Java te verblijven?

Thanx voor het meedenken!

Ik begrijp jullie bezorgdheid maar om nu de totale alreeds geplande reis om te gaan gooien gaat veels te ver.
Bedenk daarbij dat Indonesie heel groot is en er voldoende veilige plekken overblijven, zelfs op Java.
Een negatief reisadvies zal er nooit of te nimmer komen ondanks dat er al 14 slachtoffers zijn gevallen in de directe omgeving.
Ik durf zelfs de stelling wel aan dat dit machtige natuurverschijnsel zelfs extra mensen naar de vulkaan zal lokken en dat kan ook mits er voldoende afstand aangehouden wordt.
Ga gewoon en geniet van je vakantie al dan niet met een werkende vulkaan (altijd) ben je bang blijf dan op veilige afstand i.v.m giftige gassen
10 km is meer dan genoeg.
:beef: >>>

Harry