hallo,
op onze volgende Marokko trip willen we graag, zoals voorheen, ongerepte Berber dorpjes bezoeken in Zuid Marokko. Op onze voorgaande Marokko reizen hebben we steeds de ongerepte paden bewandeld en bereden. Zo hebben we de streek ten zuiden van Taroudannt met een klein peugotje verkend en door rivieren gereden waarbij we eerder dreven dan reden, vandaaruit over Tallouine, de dadesvallei en rozenvallei tot in de kleinste dorpjes verkend, vanuit Aït Ben Haddou een trekking te voet gemaakt, de tizi-n-tichka vallei per bus overgestoken enz., weliswaar gespreid over enkele jaren.
Nu gaan we sinds lang terug naar Marokko en vanuit Marrakech trekken we eerst naar Imlil en vandaaruit willen we graag verder trekken zuidwaarts.
Bespaar ons ajb de toeristische trekpleisters. wij zijn geen reizigers die alles op 1 dag willen zien. we willen gewoon kleine mooie dorpjes bezoeken en even samensmelten met de bevolking. Mijn echtgenoot is van Syrische afkomst en spreekt uiteraard uitstekend arabisch en ik zelf kan ook wel een mondje arabisch. Berbers kennen we helaas beiden niet.
Wij willen gewoon eventjes uitwisselen en samen genieten samen met de Berbers, in de natuur ver weg van alle toeristen.
heeft iemand tips voor kleine dorpjes in de streek rond marrakech, taroudannt of taliouine.
ik besef dat Imlil wellicht toeristisch zal zijn, maar het is enkel een uitvalsbasis en start.
heeft iemand tips over vergeten en leuke dorpjes? er hoeven geen kasbahs te staan of andere toeristische trekplijsters: sympathiek zonder opdringerigheid is het kernwoord.
groetjes en bedankt voor de tips,
isolde
PS: georganiseerde bedrijven: gelieve zich te onthouden