doorreis singapore

Wij zouden graag tips hebben voor onze aankomst op Singapore met 3kids ivm logement voor 1 nachtje, niet duur en gemakkelijk bereikbaar. Eigenlijk willen we hier niet blijven maar direct doorreizen lijkt te gek!

Hallo,

zodra je de koffers hebt opgehaald en de aankomsthal in loopt is het eerste wat je ziet een informatiepunt voor toeristen. Zij hebben een kaart met een hele ruime keuze aan hotels, variërend in prijs en afstand vanaf het vliegveld. Deze kun je ter plekke boeken.

Tip: Pak vanaf het vliegveld de metro en kies een hotel dat dicht bij de uitgang van een metrostation ligt, dan hoef je niet zo veel te sjouwen. Als je dan toch een dagje in Singapore bent is het heel leuk om een shoppingmall, foodcourt en china town in de avond te bezoeken. Dit is allemaal erg goed te doen op 1 dag. Ook hier kun je met de metro overal komen.

Succes met de reis!

Groet, Mike

Singapore is leuk als stopover. Ik zou persoonlijk vooraf boeken als de reisdata al vast staan. De flashdeals van bv Agoda zijn soms erg scherp in Singapore. Een prima middenklasse hotel waar ik zelf een maandje terug nog verbleef is het V Hotel, pal boven metrostation Lavender (groene lijn, die direct naar de luchthaven gaat). Vanaf Lavender ben je binnen 3 stops in het centrum van de stad.

Wil je wat luxer (en midden in het shopping walhalla) dan kun je terecht in diverse 5 sterren hotels langs Orchard Road. Wij verbleven een paar keer in het Royal Plaza on Scotts; heerlijk centraal en erg goed hotel…

Als je niet verder in Azie reist, zou ik die avond misschien naar de night safari gaan, vooral met kids prachtig…

Ik land met mijn echtgenoot en dochter, 17 jaar, in Singapore maar wil eigenlijk direct door naar Johor Bahru. Waar vandaan gaat er een bus of trein daar heen en is dat ook nog mogelijk om 17.30 uur of beter de volgende dag?

Het is nu al een jaar geleden dat we er waren, maar wij hebben 's avonds rond 18u de bus genomen vanuit het centrum van Singapore naar Johor met onze 3 jonge kids. Wij hebben dit gewoon gevraagd in het hotel waar we verbleven en het bleek echt naast de deur te zijn. Je moet dan wel aan de grens bus af , door douane, lopen met tassen en dan weer bus op etc… Een heel gedoe, maar jullie dochter is wat ouder! Wij hadden in elk geval gezegd dat we beter de taxi hadden genomen, maar het is best elke keer een heel avontuur! Succes ermee. PS: als jullie plannen door te reizen met de trein vanuit Johor (met slaapplaats) dan raad ik aan op voorhand te boeken, je kan tickets ook online boeken en afprinten!

Eenzelfde soort vraag dus een nieuw topic lijkt me overbodig.

Ook een stop-over voor 1 avond/nacht. Ik verblijf aan Sims Avenue. ( Amrise Hotel ) En ik wil graag in een wat levendige buurt met barretjes e.d. s’avonds even lekker een biertje drinken en een hapje eten. In welke buurt of straat kan ik dit het beste vinden?

Ik verblijf op 10 minuut lopen vanaf MRT Kallang/Aljunied

En wat kost een ritje van ongeveer een half uur met de taxi? ( in de vroege ochtend rond 05 uur moet ik richting vliegveld dus de metro zal dan vast nog niet rijden )

Op doordeweekse dagen arriveren de eerste MRTs rond half 6 op Changi airport. Misschien is dat stiekem toch een optie? http://www.changiairport.com/getting-around/to-and-from-airport/trains-mrt.

De omgeving van Boat Quay is gezellig met bars en restaurant aan het water, maar het is wel erg duur…

Dank je wel! Zal het even uitvogelen.

Via Wereldwijzer app