De Grote Wereldwijzer ReisQuiz

:lol: 75 ??

Bijna 13.000 kilo wasgoed is dat. Van mijn machine heb je er dan 2150 nog nodig, maar er zijn ook grotere machines. Ik heb in een wasserij gewerkt en daar draaiden we 250 kilo per machine… en hadden we ook kleine wasmachientjes voor 50 kilo. :slight_smile:

Het is veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Ga uit van een gewone wasmachine die ook bij je thuis staat.

Ik ging uit van 5 kilo pp per week, ,maar wellicht wassen ze de lakens en de tafelkleden wel iets vaker dan ik thuis. :slight_smile:
Laat ik er dan 7700 van maken (2565 mensen die elk 15 kilo was produceren).

hier zit de klad ook al in, net als bij de foto’s.

Nog veel meer. Het antwoord is te vinden in een artikel (vakantietip) op Wereldwijzer!

24.000 dus, 120.000 kilo wasgoed. Maken die mensen zichzelf zo vies op zo’n boot waar je niet veel kunt doen?
Ze komen wel brandschoon thuis na zo’n tripje :slight_smile:

Komt er nog een vervolg of was dit het?

volgens mij heeft kingfishererik het goed dus van mij mag hij een nieuwe vraag stellen

Ik ga die beurt even weggeven, ik ga bijna op vakantie en kan dus niet zien of iemand mijn vraag goed beantwoordt.

Even het stof van dit topic afhalen…

Iemand anders die de volgende vraag wil stellen?

Zal ik dan maar een poging doen?

In welke zuidafrikaanse stad kan men, afgaande op de naam, op een goede ontvangst rekenen?

Gokje… welkom of welkomen? Of in het engels… welcome?

Idd Roanna, het punt is voor jou en hopelijk zijn we weer vertrokken!

Welkom is een plaats in het noordelijke deel van de provincie Vrijstaat in Zuid-Afrika. De plaats is gesticht en ontwikkeld door de goudmijnen in die streek als een modeldorp hoofdzakelijk voor de mijnwerkers. Er is een theorie dat de goudmijnen eerst Odendalsrus benaderd hebben voor verdere ontwikkeling, maar nadat de onderhandelingen afgebraken, is men Welkom gaan ontwikkelen.
Er bevindt zich een modern race-circuit waarop regelmatig Grand Prix wedstrijden plaatsvinden.

De score

Beatrijs… 57
Marifran…38
tempelssammy…30
Dirkpie…29
@ngel…12
Roberts…10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
kingfishererik…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Roanna…2
Praline… 2
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Globeskater…1

:biggrin: Nou, dat was meer geluk, dan wijsheid hoor! :biggrin: Zal even moeten zoeken naar een leuke vraag, dus zal mijn best gaan doen.

In Zweden heb je ook een soort van “openluchtmuseum”.

Waar is dat en hoe heet het?

skansen in stockholm?

Je bent geweldig Globeskater.

:dag: Jij mag! :dag:

wat is de hoogstgelegen en meest geisoleerde plaats in bosnie?