NAC Breda is de kampioen. Wereldkampioen zelfs. Het is de Club met de langste naam ter wereld. NAC staat voor Noad Advendo Combinatie. Noad en Advendo zijn allebei weer afkortingen. Al met al betekent NAC Breda dus Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda.
hihi tempelssammy heeft het punt alweer terug
Beatrijs… 45
Marifran…34
Dirkpie…26
**tempelssammy…25
**@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Praline…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Globeskater…1
Stille waters hebben diepe gronden. Welk zwijgzaam persoon had een grote invloed op Europa?
gokje. willem van oranje ook bekend als willem de zwijger?
nee :-))
Tijd voor een tip?
De persoon die ik zoek is van het vrouwelijk geslacht en toen zij in 1830 ten tonele verscheen heeft ze europa er anders doen uitzien.
Moeilijk, moeilijk… ik doe een gok: George Sand, die als eerste vrouw een lange broek begon te dragen rond die tijd???
Of is het misschien Marianne, die de julirevolutie in Frankrijk aanvoerde??
Nee nee, ten tonele verschijnen moet je redelijk letterlijk nemen ![]()
Christina van Zweden, zij droeg vaak mannen kleding en is daarom in de vorige eeuw het symbool van transexualiteit en lesbiennes geworden. Alexandre Dumas schreef een toneelstuk over haar wat in 1830 uitkwam
Ook niet. Nog een tip: ik heb het over een vissersmeisje uit een havenstadje in Italie.
De stomme van Portici! Fenella…
En daardoor dus de onafhankelijkheid van België.
Even terzijde: ik ben dus Belgische in Nederland en was verbouwereerd toen mijn zonen op de lagere school leerden dat België in 1839 onafhankelijk werd in plaats van 1830! Pure geschiedvervalsing
En dat allemaal omdat Nederland er 9 jaar over gedaan heeft om het te accepteren…
Haha, in elk geval is het punt weer binnen!
Beatrijs… 46
Marifran…34
Dirkpie…26
**tempelssammy…25
**@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Praline…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Globeskater…1
Toen de Hermitage in Sint-Petersburg als museum opengesteld werd voor het publiek, had men blijkbaar nogal wat moeite om zomaar bij de tsaren binnen te lopen. Hoe werden toen bezoekers gelokt?
Ik heb werkelijk geen enkel idee!!! :disgust::crybaby:
met een gratis glas wodka?
Geloof het of niet, maar inderdaad met een gratis wodka :-)) Russischer kan het niet!
Beatrijs… 46
Marifran…34
Dirkpie…27
tempelssammy…25
@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…4
Wizzardofoss…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
XanderR…1
Praline…1
Vasilli1974…1
Desinea…1
Globeskater…1
we blijven in Sint-Petersburg, wat zijn de oudste objecten in de stad waar waren ze voor ze naar Sint-Petersburg kwamen en waar komen ze oorspronkelijk vandaan?
ik denk dat er in de Hermitage mischien nog wel oudere voorwerpen zijn maar ik bedoel dus daar buiten!!