De Grote Wereldwijzer ReisQuiz

In de hoop dat Mexico de juiste richting is: de kerk bovenop de piramide van Cholula?

Heel goed Beatrijs. Het was de ultieme vorm van onderdrukking van het indiaanse geloof…

De Score :

Marifran…22
@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
Beatrijs…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…3
[FONT=Arial]Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Desinea…1
[/FONT]
Ben benieuwd naar je nieuwe vraag:thumbsup:

OK! Geef me even om iets te verzinnen (en ongooglebaar te maken :slight_smile:

In navolging van Dubai, gaat nu ook Rusland een kunstmatig eiland aanleggen in de Zwarte Zee. Het zal de exacte vorm van Rusland krijgen, inclusief waterwegen en reliëf en ook inclusief een bepaalde groep eilanden. Het toevoegen en dus opeisen van deze eilandengroep zou nog wel eens voor problemen kunnen zorgen, want Rusland is niet het enige land dat deze groep claimt. Hoe heet die eilandengroep?

De Koerillen?

Federatie-eiland (Russisch: Остров Федерация) is de benaming voor een serie van kunstmatige eilanden in de Zwarte Zee voor de kust van de het district Chostinski (tegenover het eiland Maly Achoena) van de Russische stad Sotsji in de vorm van Rusland (Russische Federatie).
De eilanden moeten op ongeveer 15 kilometer afstand van Sotsji en de regionale luchthaven Adler-Sotsji worden gerealiseerd. Federatie-eiland is ontworpen door de Nederlandse architect Erick van Egeraat, mogelijk naar voorbeeld van de kunstmatige eilanden die voor de kust van Dubai zijn aangelegd, en moet een van de visitekaartjes gaan vormen van de Olympische Winterspelen van 2014, die in en rondom de stad zullen worden gehouden.

Inderdaad, de Koerillen (worden ook door Japan geclaimd).
Dat is snel! Ik dacht toch echt dat dit moeilijk zou zijn :slight_smile:
Proficiat! Jij mag een nieuwe vraag bedenken…

De Score :

Marifran…22
@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
Beatrijs…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Vasilli1974…1
Desinea…1

Welkom Vasilli1974 ! Wij zijn benieuwd naar je volgende vraag .

Dank je wel …het kwam meteen bij me op , ik heb wel even de tijd nodig om iets te bedenken.
Welke onderwerpen doen niet mee?

Simpel hoor, kijk maar op pagina 1 van dit Topic !

Aangezien ik bijna alles leuk cq lekker vind op het gebied van eten & drinken heb ik de volgende voor jullie:

In Zuid-India gebruiken ze alles van een bepaalde boom, uit deze boom halen ze ook een natuurlijk gefermenteerd (alcoholhoudend) sap dat tevens de lokale volksdrank is.
Hoe heet deze drank?

Arrak? Cendol?

Nope, Arrak komt me bekend voor maar Cendol is Indonesisch heel lekker, trouwens er zit in Cendol ingredienten uit dezelfde boom.

Feni? Toddy?
Narangi? Santra?

Nou dat ging snel, het is Toddy komt uit de kokospalm,
wel mee oppassen want je kan er soms wel ziek van worden.
Gefeliciteerd Beatrijs
Mag jij weer.
Marifran…22
@ngel…12
Roberts… 10
Maredaro…9
Alexander76…7
GGH…6
** Beatrijs…7**
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Vasilli1974…1
Desinea…1

Welk microstaatje heeft in 2007 een award uitgereikt aan Homer Simpson voor ‘Grootste komiek van deze tijd’ ?

Is het een fictief landje of bestaat deze echt?

Het bestaat echt!

Is het in Europa?

b.v. San Marino ?