nog eens een vraagje van mij! het lukt me niet goed om te zoeken hier op het forum, dus excusez als deze vraag al eerder is gesteld.
Ik heb contactlenzen, en mijn vraag was of er onderweg ook mogelijkheden zzijn om ergens lenzenvloeistof te kopen? (dus in thailand, laos, vietnam, cambodja, maleisie of indonesie)Zo niet dan moet ik dus echt een hele voorraad meenemen, waar ik niet zo zin in heb:p
In alle grote steden in die plaatsen prima te krijgen. Ik heb zelf vaak gekocht in KL en Bangkok nooit problemen gehad om ze te vinden. Je kunt het vaak bij de drogisten krijgen. Zijn een beetje trekpleister achtige zaken. Ik heb het daar altijd gekocht. In Cambodja en Laos geen ervaring mee maar ik zou zorgen dat ik het voor die landen genoeg bij me heb. Mijn tip neem ook een bril mee het wil wel eens dagen zijn dat de lucht erg droog is waardoor lenzen dragen niet echt prettig is.
Zeker ook een bril meenemen inderdaad! Als je buiten de grote steden komt in landen is het vaak niet alleen droog maar ook erg stoffig. Ik heb verder ook geen problemen gehad met lenzen enof lenzenvloeistof. In Thailand hebben ze trouwens ook erg goede westerse drogisterijen die van de bekende merken alles verkopen. Ik baal achteraf dat ik niet een voorraadje lenzen mee heb genomen, is hier zoveel duurder dan daar!
Heel veel plezier op reis, Eekin
Ja lenzen zijn inderdaad daar zeer goedkoop maar daglenzen zijn eigenlijk wel vrij gelijk als in NL ik bestel zelf altijd via internet dat scheelt ook een hoop centen. Heb het pas nog gedaan in Nieuw Zeeland.
Natuurlijk kan je in thailand lenzenvloeistof kopen , maar bij lenzen zou ik wel heel goed opletten want ook daar zijn veel neppers in te koop!!!
Het is zijn dus niet alleen de nep cd’s horloge zonnebrillen etc.
Hallo,Mijn ervaring in Thailand is in Bangkok en dan bij de grotere drogisten en daar word absoluut geen fake contactlenzen verkocht. Dus daar kun je gewoon veilig lenzen kopen. Je moet ze niet bij een stalletje gaan kopen waar ook zonnebrillen enzo verkocht worden maar dat lijkt me logisch gezond verstand gebruiken en het komt goed.
Vloeistof voor harde contactlenzen is niet te krijgen! Tenminste, niet waar ik gezocht heb in Maleisië en Thailand en volgens een mede h-lenzen drager ook niet in China en Mongolië. Dan dus voldoende meenemen. In Thailand konden ze het wel voor me bestellen maar dat duurde meer dan een week.
als ie harde lenzen zou hebben. Volgens dit bericht heeft de persoon niet vermeld of ie harde of zachte lenzen heeft. Ik heb het trouwens alleen maar over vloeistof met zachte lenzen. Ik draag nu altijd daglenzen want ik ben allergisch voor lenzen. Mijn ogen kunnen wel tegen daglenzen en niet tegen maand lenzen.
Beetje een ouder topic, maar heeft iemand ervaring met een voorraadje daglenzen bij de douane?
ga 6 maanden reizen en wil voor zo’n 3 maanden daglenzen meenemen, maar ben bang dat ze dat bij de controle voor rare dingen aan gaan zien? (australie, maleisie en indonesie)
In je handbagage mag je het niet hebben want het is vloeistof behalve dus max 100 ml en dan in een plastic zakje. Verder ik heb altijd gereisd in de landen die je noemt met heel veel contactlenzen nog nooit vragen over gehad. Ik draag zelf ook daglenzen elke dag dus heb aardig wat bij me. Heb nu zo’n 10 dozen van 30 stuks bij me. Ben momenteel in Thailand maar ben hier mee de grens van Indonesie naar Maleisie over gekomen en toen Maleisie naar Thailand.
Ik heb ook 9 maanden gereisd in Australie ben ook gewoon in en uit gereisd met lenzen zolang het maar niet in je hangbagage zit.