Castro te ziek om op eigen feest aanwezig te zijn

Bron CNN

Castro too sick to attend his own party

POSTED: 1617 GMT (0017 HKT), November 29, 2006

HAVANA, Cuba (AP) – Ailing Cuban leader Fidel Castro told hundreds of admirers who traveled here for his 80th birthday party that he was not well enough to meet with them on Tuesday.
In a written message read at the launch of his five-day birthday bash, Castro said his doctors told him he was not in condition to attend the kickoff Tuesday night at Havana’s Karl Marx Theater.

Bron Volkskrant

Castro komt niet op zijn eigen verjaardagsfeest

Van onze correspondent Cees Zoon

CARACAS - Fidel Castro heeft moeten afzien van het bijwonen van de feestelijkheden rond zijn tachtigste verjaardag. Vier maanden na een darmoperatie die hem dwong de macht ‘tijdelijk’ over te dragen aan zijn broer Raúl is de Cubaanse leider nog altijd niet in staat in het openbaar te verschijnen.

De absentie van Castro heeft de speculaties over het terminale karakter van zijn ziekte doen oplaaien.

Bron NU.nl - Met video

Castro te zwak om verjaardagsfeest bij te wonen

Uitgegeven: 29 november 2006 06:15
Laatst gewijzigd: 29 november 2006 09:32
**
HAVANA - De Cubaanse leider Fidel Castro is te zwak om de opening van de festiviteiten ter ere van zijn tachtigste verjaardag bij te wonen. In een verklaring zegt Castro dat zijn “medische situatie” dat niet toelaat. En dat zijn artsen hem hebben afgeraden het feest bij te wonen. Castro is eigenlijk al op 13 augustus tachtig jaar oud geworden.**

Ha Carolina,

Zullen wij maar even mee speculeren? Jij kent Cuba en haar media stukken beter dan ik; heb jij ook niet het gevoel dat Castro inderdaad aan het eind van zijn leven is gekomen?

Ik las net nog wat oude berichten (d.d. augustus 2006) waarin Castro aangaf dat er weinig aan de hand was en hij over enkele weken weer aan het werk zou zijn…

Hoi Anacondor,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook het idee heb, dat Castro aan het eind van zijn leven is gekomen. Helaas… Ik houd mijn hart vast wat er gebeuren gaat als hij daadwerkelijk overlijdt!

Ik ga aanstaande zaterdag naar vrienden die fervent Cuba gangers zijn. Zij zijn afgelopen weekend terug gekomen en ik ben erg benieuwd wat ze te vertellen hebben. Of ze veel gemerkt hebben van de hele situatie, of er daar meer duidelijkheid gegeven wordt, of ze gewoon meer weten. Als dat zo is, laat ik het hier natuurlijk gelijk horen!

Liefs,
Carolina