Camping/hotel Beginnen In Italie/frank.

Hallo,

Ik ben opzoek naar meer info over het starten van een horeca gelegenheid in het buitenland.

De wens is een camping/hotel in frankrijk, zwitserland of Italie.

Alle andere info, in relatie met dit onderwerp is ook welkom

Alvast bedankt,

Allard de Graaf
Allard.de.graaf@hccnet.nl

Enkele trefwoorden
Camping, restaurant, hotel, B&B, emigreren, verhuizen, starten, beginnen, opzetten.

Beste Allard,

Ik heb zo’n twee jaar in Italie gewoond met een residentieverklaring en dus de hele mik mak erop en eraan. Ik heb gewerkt op wat campings en zeg uit eerste hand dat het allemaal een leuk idee is, maar dat de werkelijkheid in Italie heel anders is dan wat je op het eerste oog ervaart op de camping zelf, zeker in het verre Zuiden. Italianen zijn ""tranquilli "dat wil zeggen dat ze niet zo hard rennen om iets op te bouwen( je personeel) natuurlijk een uitzondering daar gelaten. Ze zijn warm, net als de temperatuur, goochem, nemen het meer zoals het komt dan de Nederlanders en ze hebben een andere mentaliteit dan wij. Als je daar mee om kunt gaan is het een prachtig plan. Qua wetgeving, is het allemaal redelijk duidelijk omschreven. Het is geen rimboe wil ik daarmee zeggen. Mijn ervaring isdat de natuur en de mogelijkheden in het verre Zuiden echter beter en voordeliger zijn dan in het Noorden, daar is het meer net als Nederland. Spreek je de taal? Want dit is absoluut een verreiste, je wordt nl besodemieterd waar je bij staat als je geen Italiaans kent. Groet, Angela

Hoi Angela,

Ben het met je eens dat de taal een vereiste is, maar in Nederland wordt je net zo hard bedonderd. Zeker als buitenlander zijnde, dus laten we niet doen alsof Italie erger is. In Italie is het zo dat ze openlijk ‘belazeren’ als ze dat al doen en in Nederland doen ze dat achter de schermen, maar net zo erg. Je hoeft niet meer op te passen dan hier. Als buitenlander zijnde is het altijdt moeilijker. Dat geldt voor alle buitenlanders waar je ook bent. Ben zelf Nederlander, maar heb wel het een en ander gehoord van niet-Nederlanders en dat is helaas niet erg positief. Hiermee wil ik je niet aanvallen hoor, maar laten we wel wezen dat wij niet ‘heilig’ zijn.
Mag ik vragen hoe je aan die residentieverklaring bent gekomen?
BvD!

MvG.,
Diga