Tijdens onze reis zijn we een paar taalgenoten tegengekomen. NIEMAND van hen kende het bestaan van BVN. Daarom wou ik er toch even op wijzen.
BVN is een publieke televisiezender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland. Vlaamse en Nederlandse programma’s wisselen elkaar af. Meer info vind je op www.bvn.tv
In Zuid-Afrika is de zender te bekijken op kanaal 431. Niet overal in het land hebben de mensen het volledige DSTV-aanbod, maar we zijn al op plaatsen geweest waar de eigenaars niet eens wisten dat BVN bij hun kanalen zat.
Wie dus 's avonds even naar nieuws van het thuisfront of iets anders wil kijken: onthoud 431 !
Groetjes,
Toetske
of je eigen Bvn schotel plaatsen is veel goedkoper dan via Dstv het duurste abonnement.
Klinkt interessant, maar: waar krijgt (of beter gezegd koopt) men deze “eigen BVN schotel”? En lukt dit ook in ietwat afgelegen plaatsen?
Bovendien nog een meer specifieke vraag:
Hoe kan men dit op een toer door ZA verwezenlijken? Men reist dan tenslotte van plek A via B en C naar Z.
Ben benieuwd hoe dit werkt.
BNV bij Dstv,mikt alleen in het duurste abonnement. De meeste guesthouses hebben een speciaal guesthouse abonnement en daar zit Bvn niet in. Ook zijn er voor guesthouses abonnementen waar de Duitse en Bvn zender in zitten.
de schotel kan je kopen etc. Bij een schotel zaak.mspecificaties wat je nodig heb, staan op de BNV site.
Dit is voor mensen die in ZA wonen wel interessant. Als je op vakantie bent, hoef je niet even “bij” te zijn met al net nieuws toch, je hebt vakantie!
Bedankt!
Vakantie betekent niet dat men zich moet afsluiten van wat er in de wereld gebeurt… En als men dan eens de kans krijgt om (bijvoorbeeld na een lekker restaurant) naar het nieuws op BVN te kijken, is dat een leuke afwisseling. Thuis zit ik ook geen uren voor TV, waarom zou ik het dan op vakantie doen?
Ik wilde alleen maar wijzen op het feit dat BVN (kanaal 431) bestaat, omdat dit blijkbaar weinig bekend is.
Toetske