Boomgaard

Ik heb het plan opgevat om een boomgaard o.i.d. op te kopen ergens in Spanje. Probleempje: hoe pak ik dit aan? Kan iemand mij hierover informatie verschaffen?

Groeten, Charlotte.

Beste Charlotte,

Je wilt een boomgaard kopen ergens in Spanje. Dan denk ik dat je vooral goed op een rijtje moet zetten wat voor boomgaard, waar, waarom, wat je ermee wilt doen en wat het mag kosten. Spanje is nou eenmaal een erg groot land en dus zijn de verschillen per regio ook erg groot. Een algemeen advies is dan ook moeilijk te geven. Je schrijft ook niet hoever je al bent met je plannen: is het alleen nog maar een idee of heb je al concrete stappen ondernomen? Wat voor soort informatie heb je nodig?

In ieder geval: veel reizen door Spanje, en als het kan, je ergens vestigen waar je wat zou willen kopen. Mijn eigen ervaring is dat persoonlijke contacten tot het beste resultaat leiden. Maar ja, daar gaat veel tijd inzitten. Je kunt ook via makelaars proberen iets te kopen, dan betaal je wel meer, maar je bespaart tijd. Ik ben zelf 3 jaar geleden - men man en kinderen - in Cazalla de la Sierra (provincie Sevilla) gaan wonen en we hebben hier een bedrijf (meer info vind je op www.turismoruralhidalgo.com). Als je vragen hebt over deze regio, laat het dan maar weten!

Groet,
Linda