Blue Cruise

Wie heeft recente ervaring met een blue cruise in Turkije?
En dan liefst een redelijk grote boot (minimaal 5 cabin) om voor eigen gezelschap af te huren.
Eventueel ook een Grieks eiland aandoen.
Is de herfstvakantie te laat wat betreft het klimaat om zoiets te ondernemen?

Beste Fiederelsje,

Na mijn waanzinnig leuke ervaring in 2009 organiseer ik tegenwoordig zelf Blue Cruise reizen langs de Lycische kust in Turkije.
Ondertussen beschikken we over een ruime keuze aan Gulets (3 tot 8 cabines), waaronder onze eigen Gulet ‘Avuncan’. De houten zeiljachten zijn heel geschikt om voor je eigen reisgezelschap af te huren.

Vanuit Fethiye is het mogelijk om de Griekse eilanden Rhodos en Symi aan te doen. Wat zuidelijker ter hoogte van Kas is het mogelijk om het Griekse eilandje Kastellorizo aan te bezoeken.

Het weer is tot eind november nog heel aangenaam, het Blue Cruise seizoen loopt meestal tot eind oktober, uiterlijk tot begin november. Tijdens de herfstvakantie is het dus nog heel goed te doen.

Graag nodig ik je uit om op onze website te kijken om de mogelijkheden te bekijken. Heb je vragen neem gerust contact op!
Vriendelijke groeten,

Petra Mardikjan
www.bluecruiseturkije.nl

Bedankt voor je reactie.
Hoeveel kost afkopen all. incl?

Verblijf is op basis van volpension, dus inclusief alle maaltijden, maar zonder drank. Er wordt een turflijst bijgehouden en aan het einde van de week bij de kapitein afgerekend. Eventueel kan het worden afgekocht, het tarief is afhankelijk van leeftijd, kinderen betalen uiteraard minder dan volwassenen (max. 150,- euro p.p.)

Vriendelijke groeten,
Petra Mardikjan

Iedere avond in een haven, zodat men aan land kan? Of overnachten in een baai?

Nee, niet iedere avond in de haven. De vaarroutes zijn zeer afwisselend en bieden veel variatie met regelmatig uitstapjes en of excursies aan land. Meestal 1 overnachting (laatste avond) in de haven. Het voordeel van een eigen reisgezelschap is natuurlijk dat jullie in overleg helemaal je eigen route en het programma kunt bepalen…