Auto kopen in Bulgarije of in België

Wij hebben een huis in Bulgarije en zouden graag een tweedehands auto kopen. Sommige mensen raden ons aan om een Toyota Landcruiser te kopen (krijg je niet kapot, blijkbaar) maar wij vinden die Lada Niva’s ook wel toffe auto’s. Het moet in ieder geval een 4x4 zijn die steile landwegen aankan.

• Wie raadt in Bulgarije een Lada Niva aan of toch liever een Toyota Landcruiser? (qua verbruik zijn ze ongeveer gelijk)
  • Koop ik die best in België (meer keuze op de 2de handsmarkt) en kan ik die inschrijven in België en tot in Bulgarije rijden?
  • Heeft iemand ervaring met het kopen van auto’s in België en verkopen in Bulgarije?

Bedankt voor jullie reacties!

Een gebruikte auto in Nederland of Belgie aanschaffen met als doel deze te exporteren is het zelfde als mij jou geld geven en er niets voor terug krijgen.

Als je nou een goede, goedkope auto wil voor de export, kan je deze beter in Duitsland halen. op Mobile.de kan je uit ruim 100.000 auto’s kiezen (alles netjes gesorteerd en gedaan). Heb ik zelf ook gedaan en was VEEL goedkoper uit.