Hallo iedereen,
Vorig jaar was ik op rondreis met 2 vriendinnen in Egypte en Jordanië. Bij het terug keren van Jordanië zagen we een kleine affiche hangen in de haven van Nuweiba (ook wel Mina genoemd) van Ghannah Lodge. Op foto zag het er zeer typisch en cocoon uit en daarom besloten we om is te bellen naar het Egyptische nummer. Waar een spontane vrouw aan de telefoon de nodige info gaf en we besloten om naar de lodge te gaan. Een medewerker kwam ons op pikken met een oude rode jeep en we verlieten de drukke haven met vrachtwagens en reden door een klein bedoeïens dorpje, dat achteraf bleek wereld bekend te zijn door een boek over een dolfijn: “De jongen en de dolfijn”. Dit verhaal speelden zich af in dit dorp ‘Muzzeina’ aan de lodge.
Na een kort ritje slalommend voor de geiten en de kamelen kwamen we in een paradijs terecht. Eens je de lodge binnen stapt kom je terecht in een oase net aan de rand van de zee, waar je ongelooflijk zicht hebt op de bergen van Saoudi Arabië. Werkelijk waren wij wat blij dat we die affiche hadden zien hangen. We zijn zeer hartelijke ontvangen door Greta en andere belgische toeristen die er op dat moment aanwezig waren in een groepsreis zelf georganisseerd door Ghannah Lodge.
We waren blijkbaar ook getimed aangekomen want de volgende dag vertrok deze groep op woestijntrip voor 4 dagen en we besloten om maar ineens mee te reizen. Deze woestijnervaring heeft indruk op me achter gelaten, chaotische landschappen waar de zon met een speelse manier de kleuren bespeeld op de bergen kortom prachtig. Na de woestijn besloten we om nog 3 dagen te blijven in de ecolodge doordat het doel van deze mensen puur is en voelt dat dit met een goed hart is opgebouwd. We gingen rondtrekken was de afspraak, maar bij de vraag of we hier wilden blijven was het een gezamelijke ja
http://forums.telenet.be/images/smilies/smile.gif
De nachten op ons matras aan de rand van het water en de fonkelende maar vooral vallende sterren zijn verslavend.
Zonder enige twijfel wil ik dit jaar terug naar deze plaats en zou ik graag willen deelnemen aan de Kamelenschool.
Volgens mij is het een heel aparte ervaring om samen met de bedoeienen door de woestijn trekken op het ritme van het schip van de woestijn.
We verblijven uiteraard in Ghannah Lodge en vertrekken van daaruit in karavaan de woestijn in voor 6 dagen. Nadien keren we terug naar Ghannah Lodge: het is een typische plaats, hygiënisch, vriendelijke mensen, overheerlijk eten, fijne avonden met bedoeïense muziek, en tenslotte ondersteunen we een Belgisch project voor ontwikkelingshulp.
Wie wil er mij mee vergezellen van 3 tot 17 augustus? Dit is het programma dat er wordt voorgesteld:
Na mijn reis van vorig jaar ben ik er mijn hart verloren en wil meer proeven van de woestijn want dit was indrukwekkend. Iemand zin om mee weg te dromen onder de miljoenen sterren, ik zoek zo’n 4 a 5 reisgenoten.
Travelgirl (email [EMAIL=“woopie266@hotmail.com”]woopie266@hotmail.com)