Agrariër gezocht voor kansrijk ontwikkelingsproject

Wie heeft een ruime ervaring in de land - tuinbouw?

Voorbereidend ben ik bezig met een plan van aanpak m.b.t een plantage in West Afrika. Dit onder de vlag van een stichting maar met de steun van overige grote stichtingen waarbij het contact nog gezocht dient te worden.

De plantage betreft het verbouwen van artemisine en betreft een succesvolle medicijn tegen Malaria.

http://www.artsenzondergrenzen.nl/index.php?pid=65&article=224

Er is al sprake van een ruim netwerk en lange ervaring in West Afrika, maar liggen de ervaringen meer op het terrein van bouwen en projectontwikkeling in de tropen dan op medisch en/of landbouwgebied.

a) Ik zoek dus een man/vrouw die helpt het totale plan vorm te geven inclusief het zoeken van sponsors, subsidie mogelijkheden of overig. De gehele voorbereidingsperiode en geschat op circa 4 tot maximaal 8 maanden is onbezoldigd. Hij/zij helpt t.a.v de begroting t.a.v investeringskosten en betreft alles wat met de landbouw te maken heeft. (Exclusief gebouwen en inrichting) Dus irrigatie, pompen, zaden, gereedschap enz.

b) Op locatie in West Afrika wordt vanaf de vierde maand een vergoeding verstrekt en moet men denken aan bijstandsniveau exclusief een gedeeltelijke vergoeding van vliegtickets.

c) De opzet is dat er voortdurend met 2 Hollandse teams gewerkt wordt waarbij er in ieder geval 1 van de 2 voldoende kennis van zaken dient te hebben van land en tuinbouw en het liefst ervaring met tropische gewassen.

Na voldoende succes t.a.v het ontwikkelings project na enkele jaren is de opzet om permanent op de compound te gaan wonen om het project optimaal en betaalbaar continue te kunnen begeleiden.

U dient dus een idealist te zijn, aangezien de vergoedingen basic zijn en op bijstand niveau. Het hoofddoel is om gratis en georganiseerd artemisine te verstrekken aan de Gambiaanse bevolking. Daarnaast eveneens voorlichting en verdere hulp op locatie indien noodzakelijk.

Tropenervaring is een pre, maar niet speciaal noodzakelijk. Overbodig is om hierbij te vermelden dat u zich verstaanbaar kunt maken in de Engselse taal.

Graag kom ik met geïnteresseerden in contact en wil ik u vragen mij te bellen of te mailen voor een eerste contact. Het spreekt vanzelf dat leeftijden - achtergrond – cultuur absoluut niet van belang is maar het hart op de goede plaats zit. Tel: 038 - 460 20 78 of [EMAIL=“gbiesma@wanadoo.nl”]gbiesma@wanadoo.nl