Hallo,
Ik ben nieuw hier. Vraag me niet waar het vandaan komt, maar ik heb een enorme liefde voor Italië. En dat terwijl het er helaas nog nooit van is gekomen om er heen te gaan. Ik hoop deze zomer met een groepsreis mee te gaan. Helemaal alleen reizen, dat lijkt me niks. Want ik ben iemand die het toch wel fijn vindt om ervaringen te delen.
Dit lijkt me echt een heel leuk en handig forum, dus ik hoop hier een hele tijd lid te blijven.
Hallo stella marina,
Welkom op het wereldwijzer reisforum. Je hebt in ieder geval een forum uitgekozen waar iedereen zijn ei kwijt kan, van sporadische vakantiereizigers tot mensen die naar de andere kant van de wereld emigreren en alles wat daar tussenin zit.
Zelf ben ik 3 keer in Italië geweest, in Rome, Florence, Luca, Pisa, Sienna en het bergplaatsje Tirano (vlakbij Zwitserland). Ik moet zeggen dat Italië wel een van mijn minst favoriete landen is en enkele forumleden zullen mijn aversie tegen de Italianen wel kennen. Ik vind de mensen in de gehele touristen-branche op enkele uitzonderingen daargelaten niet aardig. Ooit heb ik voor een Italiaanse hotel-eigenaar een website gemaakt, omdat hij mij zo vaardig met computers vond en ik dat ook graag wilde (ik ‘repareerde’ zijn vastgelopen pc, die een geheel Italiaanse Windows had). Nooit meer wat van hem gehoord na heel veel mails dus om te bewijzen dat hij de boel bedonderde heb ik onder een pseudoniem een mail gestuurd of ik als Hollander kon boeken en mijn hond mee kon nemen. Een raad eens: binnen enkele uren antwoord! Ik was als toenmalig 15-jarige inmiddels bijna €40 aan hostingkosten lichter. Ook is de bediening bij restaurants nooit leuk, ze willen altijd cashen en dan zo snel mogelijk van je af. In andere landen ervaar ik dat ook wel eens maar nooit zo erg als in Italië.
Nou, volgens mij heb ik wel weer genoeg geschreven. Laat je maar niet ontmoedigen voor je eerste reisje Italië, er zullen vast forumleden zijn die veel meer van Italië gezien hebben dan ik en er een totaal andere mening over hebben.
Groet,
Stormbreaker.