Het project
Het Paarden Therapie Project van Projects Abroad is een combinatie van een sociaal project en een dierenverzorging project. Je hebt hiervoor geen specifieke ervaring nodig, maar interesse in paarden en enthousiasme om met kwetsbare kinderen te werken is wel belangrijk. Vrijwilligers zijn bij dit project nodig om zowel kinderen als volwassenen te begeleiden tijdens de revalidatie van emotionele of fysieke problemen met behulp van paarden.
Het doel van dit project is de patiënten een betere kwaliteit van leven geven en het verzorgen van paardrijden als vrijetijdsbesteding. Een getraind paard helpt bij het herstel van patiënten door hen te richten op beweging, taal, houding en beheersing van spieren.
Meer informatie
Wil jij meer te weten komen over dit project? Ga dan NU naar onze website: http://www.projects-abroad.nl/landen/argentinie/#paarden-therapie-in-argentinie
http://www.projects-abroad.nl
http://www.projects-abroad.nl/_photos/landen/argentinie/horse-riding.jpg
Hallo!
Ik kwam zojuist jullie berichtje tegen op dit forum.
Wat klinkt dat interessant zeg!
Zelf ben ik over 2 maanden klaar met de studie pedagogisch medewerker jeugdzorg en begin ik daarna aan een hbo opleiding.
Ik vroeg me af of ik wat meer informatie kan krijgen over jullie project en of jullie daar ook nog mensen bij nodig hebben?
Ik hoor graag meer van jullie.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Deborah.
Beste Deborah, hartelijk dank voor je enthousiaste bericht. Wat fijn om te horen dat je geïnteresseerd bent om deel te nemen aan het paarden therapie project in Argentinië. Het project is het gehele jaar door open, dus je kunt zelf je start datum kiezen zodat je weg kunt gaan nadat je jouw studie hebt afgerond. Zoals de bovenstaande informatie je al verteld richt jij je binnen dit project vooral op de begeleiding van kinderen en volwassenen tijdens hun therapie. Veelal mensen met autisme en fysieke beperkingen worden tijdens dit project met paarden therapie behandeld. Jij zal je inzetten op verschillende manieren: dagelijkse verzorging van de paarden, actief deelnemen in therapie lessen, je leert meer over de de theorie achter de lessen en kunt ook je rijd vaardigen op paarden verbeteren en meedoen aan wedstrijden.
Meer info vind je op onze website: Stage paardentherapie en sociale zorg in Argentinië | Projects Abroad. E-mail ons gerust als je nog vragen hebt: info@projects-abroad.nl of bellen naar 078-6131356.
Groetjes, Claartje
Hallo Claartje,
Ik heb de site goed bekeken en het ziet er erg interessant uit. Ik denk ook dat het heel goed zou aansluiten bij mijn opleiding.
Helaas zag ik op de site ook de koste staan van het werk.
Ik zoek vrijwilligers werk tegen kost en inwoning.
Maar hou jullie adres zeker in mijn gedachten.
Groetjes,
Deborah.
Beste Deborah,
fijn om te horen dat je zo enthousiast bent. Klopt, er zijn kosten aan verbonden voor je accommodatie, eten, verzekeringen, project en begeleiding. Als we nu dan niet de juiste organisatie zijn die aan jouw wensen voldoen voor een vrijwilligersproject begrijp ik dat. Mocht je in de toekomst willen deelnemen ben je van harte welkom!
Groetjes, Claartje
Beste Claartje,
Dat snap ik, ik ga verder opzoek!
Heb jij misschien nog een ander leuk adres voor mij?
Groetjes,
Deborah.
Hoi Deborah,
er is niets wat direct in mij opkomt in die regio en zo’n specifiek project. Maar in dit forum hebben ze ook Argentinië forum en daarin worden ook wel projecten aangeboden. Of je stelt een vraag in het forum dat je hier naar op zoek bent. Daar reageren vast mensen op die je wel kunnen helpen.
Succes!
Groetjes, Claartje