7-9 april: informatieweekend straatkinderen (SAMEN)

SAMEN, Jongeren en Straatkinderen
SAMEN brengt Nederlandse jongeren in contact met projecten die zich inzetten voor straatkinderen en jongeren. Dit kan door samen met een maatje voor 3-8 maanden naar een project te gaan in Latijns-Amerika, Afrika of Azië of door deel te nemen aan onze jaarlijkse groepsreis van een maand in de zomer.

Informatie- en trainingsweekend: vrijwilligerswerk met straatkinderen
Twee keer per jaar organiseren wij dit informatie- en trainingsweekend over het werken met straatkinderen. Het is een vast onderdeel van ons voorbereidingstraject. Daarnaast is het een ideale mogelijk als je je nog oriënteert op internationaal vrijwilligerswerk en erachter wil komen of SAMEN als organisatie bij je past.

Aan de hand van allerlei spellen, opdrachten en verhalen van ervaren vrijwilligers, beleef je een tof weekend. De staf bestaat volledig uit oud-vrijwilligers van SAMEN met ervaring in: India, Ecuador, Zimbabwe, Kenia, Bolivia en Swaziland.

Programma

Vrijdagavond (start om 20:30 uur)
[ul]
[li]Hoe komt een kind op straat terecht? [/li][li]Wat heeft ‘ons’ gedrag hier voor effect op de landen waar wij vrijwilligers heen zenden? [/li][/ul]

Zaterdag
[ul]
[li]Hoe hou je voldoende professionele afstand als vrijwilliger t.a.v. een straatkind [/li][li]Kinderarbeid [/li][li]Dillema’s van internationaal vrijwilligerswerk [/li][li]Campagne voeren voor rechten van straatkind [/li][li]Ervaringsverhalen van oud-vrijwilligers [/li][li]Paneldiscussie met oud-vrijwilligers [/li][/ul]

Zondag (Einde om 15:00 uur)
[ul]
[li]Persoonlijke verwachtingen [/li][li]Praktische vragenronde [/li][li]Tips voor activiteiten op een project [/li][li]Afsluiting [/li][/ul]

Praktische informatie
Start: vrijdagavond vanaf 20.30 uur.
Einde: zondagmiddag rond 15.00 uur.
Kosten: 35 euro (inclusief 2 overnachtingen en maaltijden)

Ik wil meer informatie over het weekend
Ik wil een vraag stellen over het weekend
Ik ga alleen als er ook een Facebook event is