5 dagen met scooter door Italië: ideeën gevraagd

Hallo,
Wij, vier vrienden, zijn van plan om komend jaar een 5/6 daagse rondreis door het midden van Italie te maken en wel op de scooter (125 cc waarschijnlijk). De bedoeling is dat we ergens 4 scooters huren en daar dagelijks ong. 200 km mee rijden, van hotel/pension/bed and breakfast/appartement tot we weer eindigen op het punt waar de scooters zijn gehuurd en dan langs steden rijden, niet over snelwegen, maar door bergen, dalen en B wegen. Zoveel mogelijk zien en genieten van Italie.

Ik vraag me af of iemand zoiets al eens heeft gedaan of of iemand een leuke kring van nachtverblijven kent binnen telkens een afstand van zo’n 200 km of een site waar je zoiets goed kan bekijken en boeken bijvoorbeeld. Ik ben heel benieuwd naar mogelijkheden en ervaringen.

Dank alvast voor uw reactie.

Marcel

Bij Bruno Bellini in San Giminiano zijn Vespa’s te huur aan €60/dag. Voor meerdere dagen is een ander tarief. Ik raad je aan een deel van Toscane en Umbrië te doen. Daarvoor is de ligging San Gimininiano ideaal.

Je vindt in San Giminiano ook een Belg die georganiseerde scootertrips aanbied. 4dagen op de Vespa door Toscane, “klaverbladsgewijs”. Ondertussen biedt hij dergelijk pakket in verschillende streken van Italië aan (Piemmonte, Le MArche).

Succes!
Els

Els,
Bedankt voor je reactie! Weet je wellicht de naam van “die Belg” zodat we daar wat info kunnen vragen? Ik heb de site van Bruno Bellini bekeken en ziet er goed uit. Een reis door Toscane en Umbrie lijkt mij ook gaaf. Vraag me alleen af of het in mei of september (we twijfelen nog over de maand) goed weer zal zijn. Waar kan ik overigens uitzoeken hoe en waar te overnachten tijdens die week?

Dank weer voor je reactie.

Groet,
Marcel

Beste Marcel,
Neem even een kijkje op http://www.saporedamore.com/collio_in_vespa.html.
Per Vespa de wijnroute rijden in het schitterende Collio wijngebied van Friuli Venezia Giuli.
Wij krijgen alleen maar enthousiaste reacties van personen die dit gedaan hebben!
Groet, Jacqueline

Ik woon in Pontedera, tussen pisa en florence, de plaats van piaggio, in het dorpje forcoli zit bobo-rent, en verhuurt voor 10 euro per dag scooters, je mag tot 150 cc rijden.
ik heb zelf de route gedaan van pontedera naar grosseto, dag twee naar rome, rome centrum is leuk, daarbuiten is er NIETS, toen naar de andere kust gereden via aquilla, langs de kust richting rimini en terug naar pontedera. Ik heb genoten van de rit. Miscchien iets voor jullie. In elk dorpje vind je scootershops, dus als je pech hebt heb je geen probleem. Steve

Hallo! Ik zie dat dit topic nogal oud is, maar ik probeer het toch even! Ben je nog in Italie rond wezen rijden met scooters? wij hebben namelijk hetzelfde plan opgevat (+/- 5/6 dagen door toscane) maar geen idee hoe we dit het beste kunnen organiseren. Dus als je nog tips hebt, dan hoor ik ze heel graag.

Alvast bedankt,
Vienna

ga Abruzzo eens verkennen. Een paradijsje voor motoren en scooters !

Ik kan me helemaal aansluiten bij het antwoord over de Abruzzo. De kust, de bergen, de calanchi, Santo Stefano di Sessanio, Atri, Pineto en nog veel meer mooie plaatsjes. Als jullie dit doen en je wilt meer mooie plekjes weten, schrijf dan even terug.

Heel veel plezier!