Aangezien mijn echtgenoot is gevraagd binnenkort voor 5 jaar een opdracht uit te voeren voor de minister van financiën van Aruba zullen wij ons op korte termijn gaan vestigen in Aruba.
Ter voorbereiding op onze komst zullen wij van 21 tot en met 28 september a.s. in Aruba zijn. Dit is met name bedoeld om ons te oriënteren op de toekomstige woning. Wij hebben ons in Nederland al georiënteerd op mogelijkheden. Wij denken dat zowel de optie om lange termijn te huren als te kopen in aanmerking komen.
Ook is het denkbaar dat na een jaar huur tot koop wordt overgegaan met verrekening van de betaalde huur.
Wij stellen voor dat wij samen met u een aantal woningen gaan bezichtigen in de periode van 21 tot 28 september a.s. Indien dit ook u een goed idee lijkt verneem ik dit graag van u. Het lijkt mij zinvol als u van te voren uw aanbod via de email naar ons stuurt zodat wij u kunnen laten weten welke woningen ons aanspreken.
Wij zijn met 2 volwassenen zonder kinderen en hebben geen huisdieren. Wij gaan er op dit moment vanuit dat wij ons per 1 november of 1 december in Aruba gaan vestigen.
De wensen m.b.t. de woning zijn:
· Veiligheid, liefst een soort community/resort;
· 2 slaapkamers;
· Ruime huiskamer;
· Centraal gelegen: dicht bij strand, winkels;
· In de nabije omgeving van Oranjestad vanwege werk;
· Gemeenschappelijk zwembad;
· Appartement of vrijstaand is beiden mogelijk wat ons betreft.
· Indicatie bedrag koopwoning max.$ 300.000.
· Indicatie bedrag huurwoning max. $ 1.500 per maand.
In Nederland zijn wij gewend dat bij de vraagprijs van een woning sprake is van een grote onderhandelingsruimte waardoor de betaalde prijs aanzienlijk lager is dan de vraagprijs. Ik neem aan dat dit in Aruba ook het geval is. Wij nemen aan dat dit ook geldt voor de (lange termijn) huurprijzen.
Kunt u mij ook aangeven of er aanvullende kosten zijn bij het kopen of huren van een woning en waaruit deze bestaan. Dit is naast de kosten voor energie en water.
Graag hoor ik op korte termijn van u wat u voor ons kunt betekenen.
Na uw reactie kunnen wij exact afspreken wanneer de bezichtigingen zouden kunnen plaatsvinden.
Mijn excuses voor de late reactie.
Uiteraard is het mogelijk om samen diverse woningen te bekijken in de periode dat jullie hier op vakantie komen.
Echter, zijn de genoemde prijzen in Arubaanse Florin of Amerikaanse dollars?
Met vriendelijke groet,
Mayel Joosten
M&M … One Call
verhuur/bemiddeling
cel. (297) 5926859