Tips&weetjes:Chiangrai:

Het noorden van Thailand , mooi filmpje !

Is opsturen van zo’n prachtig stuk goed te doen? Duur?

gr. Miki

Heb deze week nog gelezen op een ander forum ( leden met inport ervaring voor privé ) dat met de kosten het uiteindelijk maal 3 kost…(met de boot)
:chin:

Nou had vroeger enkele houten olifanten alsook een houten tafel met stoelen per boot laten overkomen.(prijs was 125 euro indertijd)
Ze hadden tegen mij vroeger gezegd hoe voller de container hoe minder je moet betalen.(gegroepeerd versturen)

Wanneer was dat als ik vragen mag ?
Wat was het bedrag van de aankoop?
Wie deed de verscheping?
En een detail van de kostenfaktuur ( verscheping )?
Btw , douane , accijnze…etc

Ik koop bijna 35 jaar goederen uit Azie (via importateurs) maar dit lijkt mij goedkoop , wil ik ook mee werken !
Ik verkoop houten beelden uit Chiang Mai aan dezelfde kostprijs als ginder ,maar aan die prijs kan ik misschien leveren aan de makro !?

:chin:

Nou Frank het was in Hangdong dat ik in één van die houtateliers deze spullen kocht toen(1982)deze winkel werkte met een zweedse exporteur.
De goederen werden toen keurig aan huis geleverd.
Ik vroeg eerst hoeveel me dat ging kosten,ze zegde dat het het wordt berekend volgens containerinhoud.
Als de goederen samen worden gegroepeerd met andere vrachten in één container dan zouden de kosten niet hoog liggen.
Ik, had mijn goederen na 1 maand in ontvangst(prijs van verscheping+inclairen van goederen en het naar huis brengen kwam op 5000Bf.
Nu dit is al meer dan dertig jaar geleden,spijtig dat ik geen factuur meer terug vind.
Maar zou echt niet weten waarom ik daar moet over liegen,de prijs was 5000Bf.
Nu zijn we 2012 de prijzen om te verschepen per boot zullen wel hoger liggen dan toen.
Ik had voor 2 houten arenden(groot model 1800bath betaald)1 grote olifant in hout dacht rond de 6500bath.Tafel (uitgesneden in oorlogstafereel)+4 houten olifantstoelen kwam op 14500bath.
Was ook nog van plan om zilvere schilderijen mee te brengen,maar kreeg niet veel van de prijs af.

Dus 30 jaar geleden …:chin:

Lieve mensen de prijzen liggen iets ( veel ) hoger !:chin: