Spelletje: Raad de Turkije foto 2

Jeetje Bloem, knap gevonden :smiley: !

Tuurlijk ga ik de uitdaging aan!

bring it on!

:paranoid: is er niemand die ook maar een gokje wil wagen??

okey
vast een cryptische hint

de provincie waar het zich bevindt heeft iets met metalen in de originele betekenis van de naam, zowel in het turks als in het koerdisch…

Ik geef het voor nu op… ben een btje moe, morgen weer een training… ga maar slapen…

is goed beps, krijgen anderen ook een kans :wink:

***Duzgun Baba. :***Thirty kilometers east of the town of Tunceli in east central Turkey stands the holy mountain of Duzgun baba. According to local legends the mountain was a sacred place of the Hurrian/Hittite storm god Teshub long before the arrival of Islam. Upon the peak is a cave where lived a Sufi saint, by the name of Duzgun baba, in the late 13th century. Folklore of the holy place refers to its healing powers and barren women especially favor both the mountain and cave. Pilgrims will spend the night in the cave, hoping that Duzgunbaba will appear to them in dreams.

:biggrin::biggrin::biggrin:

:paranoid:

:mad:

:delete:

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Highscore tot nu toe*******

Bloem29…19 punten
Vivaturkije…9 3/4 punten
Besmile…8 3/4 punten
Beppie1… 8 3/4 punten
Marion…7 3/4 punten
Toos…3 punten
Jill…2 punten
Cynthia…2 punten
Dogus…1 punt

Op jacht dus weer!

ik denk, ik doe lekker een moeilijke en kan ik lekker cryptische hints geven
en ja hoor, de 1e gok die er uberhaupt zo’n beetje wordt gedaan is gewoon GOED!! grrrr ikke kan dat ook niet, hinten…!!

De volgende ronde …

Hoe heet dit kasteel en in welke plaats ligt het?

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/kasteelturkije.jpg

cesme?

lijkt wel wat op het spinalonga fort, maar dat ligt weer niet in turkije, dus zal het wel niet zijn!

is het in Okurcalar, het Alara-kasteel

Hayır!

okey ik geef het echt op
heb alles gehad
burcht, kasteel, fort
wit, rond, landtong
nl, engels en zelfs turks (weet niet waarom je op beyaz kale zoveel geschaak krijgt, maar goed)

:retard:
eerst maar ff een hint voor ik verder ga zoeken!

okey nog 1 tje dan
kreeg ineens een brainwave
kasteel IN zee
wat krijg je dan?

kiz kalesi
de meisjesburcht!