Spelletje: Raad de foto - Deel 7.

Ja. Waarom denk je dat eigenlijk?

Waarom ik dat denk? Jij zei een 3 talig gebied. Ik zal je vertellen waarom ik het dus denk te weten. Wij waren ooit op weg naar Zuid-Franrijk (Cap de Agde) met een busreis en door de wegblokkades van vrachtwagens toen, kon dat niet over de normale snelweg, dus ging het via een alternatieve route. Door de hoge bergen dus. :mad:

Gingen dus eerst door Zwitserland via de St. Bernardpas naar Italie, om daarna in Zuid-Franrijk aan te komen. In ons geval Nice. Kon toen niet anders. Alleen heb ik daar een trauma van overgehouden, daar ik erg veel angst had met zo’n bus op zo’n hoogte te rijden. :biggrin: Dus zoiets blijft je wel altijd bij. :retard:

Als het vandaag nog niet geraden wordt, zal ik toch eens even in die richting zoeken, alleen heb nu even geen tijd meer. :dag:

Jammer van dat trauma zeg. Het lijkt mij anders wel een mooiere busreis dan de autoroute du soleil afrazen.
Maarre… je landensuggestie was beter dan je regiosuggestie…

Oke, dan weten we waar we zo ongeveer wel of niet zoeken moeten. :paranoid:

Wel in een van die landen dus, maar niet in die regio.

Si.

Met drietalig gebied bedoelde ik niet een drietalig land.

Als een gebied drietalig is,dan betekend dat toch meestal ook wel dat het land drietalig is?:confused:

Ik denk dat het ergens in Italie is, maar heb al 10.000 kastelen en burchten voorbij zien komen, maar deze zat er (nog) niet bij. :unibrow:

De derde taal wordt in een heel klein gebied gesproken, de tweede taal in een iets groter gebied en de eerste in het hele land.
Roanna zit in het goede land.
Das opgeteld al een heeeeleboel hints toch?!?!

Kasteel van bardi, emilia romagna, bologna???

Zoek het noordelijker Toos.

trentino
veneto
friuli ?

warm!

Tirol ?

bolzano
lugano
udine
rivoli
biella ?

parma
modena
bologna
ferrara
ravenna ?

Met Tirol en Bolzano ben je nog warmer.

merano
iseo ?

dus het is italië ?

ItaliJA

Pffff, Ik kan geen kasteel meer zien :wasted: máááár: IK HEB HEM GEVONDEN!!! :teeth::teeth: :

Castello di Santa Christina in Val Gardena, Italië.