Spelletje: Raad de foto - Deel 6

Jawel, ga donderdag pas weg :wink:

Welk stadion is dit…

Stadion bedoel je … volgens mij het olympisch stadion op de montjuic berg in Barcelona?

Edit:
Estadi Olímpic Lluís Companys (catalaans voor ‘Olympisch Stadion Lluís Companys’) is de huidige, officiële naam van het Olympisch stadion te Barcelona. Het is gebouwd in 1929 door architect Domènech i Roura, en heette tot 2001 ‘Estadi Olímpic de Montjuïc’, naar de berg waarop het is gelegen.

:confused: Station of stadion :confused:

Stadion lijkt me … er gaat wel een soort van kabelbaantreintje omhoog vanaf de voet van de berg maar naar mijn weten heeft dat verder geen naam …

Misschien was ik niet helemaal helder in de vraag, maar waar staat het, en hoe heet het…?

Doen we nog een plaatje…

Nou Camp, Barcelona?

Ummm, misschien was ik ook niet helemaal duidelijk maar ik heb het antwoord toch al gegeven?

Jahaaa, maar dat is niet goed :finger:

Is niet goed??? Ik ben er zelf geweest! completely puzzled

Het Olympisch Stadion is iets anders dan Nou Camp…

@ngel heeft het goed. Sorry Alexander.

Moest um wel weggeven, want heb eigenlijk geen tijd meer voor de spelletjes. Maar ja het is zo verslavend :wink:

*** @ngel…46***
Marion2…24
Lennart1…20
Bloem…19
Maredaro…19
Marifran…14
Besmile…13
Toos…11
Carolina…7
Cynthia…6
Sevgilim…6
Liubi…6
WizardOfOss…6
Roanna…6
Roberts…6
Elsemarijn…5
Michiel__…5
GGH…5
Davenuman…4
Xenomania…3
BesteDaniëll…3
Xander…3
MON13K…3
Jeroen…2
Babseba…2
Raymond19…2
Zhongguo2007…2
Strax…2
Ancksumamun…1
Bregje20…1
Beppie1…1
Yoshiro…1

Sorry maar hier maak je dus wel een fout GGH … het Camp Nou, zoals de Catalanen het noemen, is het stadion van Barcelona. Dit staat elders in de stad en is inderdaad de TWEEDE foto die je hebt geplaatst. De EERSTE foto die jij hebt geplaatst is echter een luchtfoto van de olympische berg Montjuic in Barcelona, met in het midden het Olympisch stadion. Je kunt duidelijk de zwembaden eromheen zien zoals ook de athletiekbaan rondom het spelersveld. Op de tweede foto mist die athletiekbaan om het veld, want het is een ANDER stadion … dus … het gaat mij niet om de punten maar je moet de feiten wel goed weergeven … :stuck_out_tongue: succes met je volgende vraag @ngel!

Je hebt gelijk Alexander, de eerste foto is inderdaad van het Olympisch Stadion dus jij hebt het punt verdient.
Als GGH het ermee eens is moet hij de score maar veranderen en mag jij een nieuwe foto plaatsen :smiley:

Zoals ik al zei: het gaat mij niet om de punten. Speel maar gewoon lekker verder @ngel!

GGH gaat morgen op wereldreis, heeft wel wat anders aan zijn hoofd.

We wachten het dus maar even af en/of gaan morgen gewoon verder.

GGH Heel veel plezier, avontuur, ont- en inspanning gewenst de komende 8 maanden.
Probeer je weblog bij te houden en kom ons af en toe nog eens bezoeken?

**Goede reis !!

**Marina

Eerlijk is eerlijk, dus zal ik ook even de huidige stand van zaken weergeven:

@ngel…45
Marion2…24
Lennart1…20
Bloem…19
Maredaro…19
Marifran…14
Besmile…13
Toos…11
Carolina…7
Cynthia…6
Sevgilim…6
Liubi…6
WizardOfOss…6
Roanna…6
Roberts…6
Elsemarijn…5
Michiel__…5
GGH…5
Davenuman…4
Xenomania…3
BesteDaniëll…3
Xander…3
MON13K…3
Jeroen…2
Babseba…2
Raymond19…2
Zhongguo2007…2
Strax…2
Ancksumamun…1
Bregje20…1
Beppie1…1
Yoshiro…1
Alexander76…1

En dan komt hier de nieuwe foto (om nog even in de categorie gebouwen te blijven):
Wat is dit gebouw en waar kun je het vinden?

30-10-07 16:59

Heey GGH, mocht je nog online komen:

Ik wens je heel veel plezier tijdens je komende avontuur. Maak er iets moois van en laat af en toe eens weten hoe het met je gaat.
Greetz,
@ngel

Een glazen gebouw … maar wat en waar?

Is het skandinavisch?

Op een of andere manier zat ik te denken aan een schoolgebouw … maar het kan natuurlijk net zo goed een kantoor zijn, of een stadhuis, of een … :-s zucht