Zo, dat schiet op he!!!
Nou, hier een nieuw plaatje voor de liefhebbers.
Wat is het, waar is het? Stad en land graag. ![]()
Zo, dat schiet op he!!!
Nou, hier een nieuw plaatje voor de liefhebbers.
Wat is het, waar is het? Stad en land graag. ![]()
Het is een deel van een stadswal? In Europa?
Het is wel ergens een deel van, maar niet van een stadswal.
Europa is
.
Logisch… maarre dus ook geen poort (wat weer deel zou kunnen uitmaken van de stadswal…)?
West Europa?
Ik neem bij afwezigheid van Roberts maar even de honeurs waar bij het voorzetten geven, dan kunnen Loesje en / of Marifran het afmaken…![]()
Nou, ik zie nu eigenlijk pas… dat het wel wat met jou foto (avatar) te maken heeft, als ik het tenminste goed zie. Alleen is dit dan een deel ervan en uiteraard elders. :evil:
Ja, in west Europa en o.a. zelfs op weg naar jou land.
Nou, heel veel cryptische omschrijvingen dus, moet te doen zijn.
Frankrijk dus neem ik aan. En een boog van een gebouw.
Enne, gelukkig is het niet bij mij: dan zou mijn huisje op instorten staan… (De bogen die je ziet zijn van de veranda)
Een restant van een aquaduct?
Zuid-Frankrijk?
Dit is al een heel eind in de goede richting. ![]()
Oh sorry corberana… ik meende ook een soort van aquaduct te zien in jou plaatje, maar dan een die nog heel was. Het is is jullie veranda dus. Wel mooi dan. ![]()
Is het een stukje van het Pont du Gard?
In Nimes (dus).
Thanks Roanna, we hebben idd een mooi optrekje!
Nee, daar en die Pont is het niet.
Ook geen stukje ervan, want de jouwe is zo te zien nog aardig gaaf. Ietsje verder dan Nimes. :slywink:
By the way… woon je daar permanenent? Echt heel mooi. Ook wel iets voor mij. :unibrow:
Nog ff Off Topic: ja zeker al 10 jaar! Enne je wilt niet weten wat dat gekost heeft (:D)
Dan nog ff off topic…:biggrin: Nou, denk dat ik het wel een beetje weet. Zijn zelf ook ooit op zoektocht geweest naar een huisje /appartementje in Spanje. We zijn bij verschillende projecten ( hier) wezen kijken en een van onze kennissen heeft doorgezet en woont er sinds December j.l. ( Zuid- Spanje ) nu ook permanent en heeft me foto’s gestuurd. Prachtig. Eigen (zwem) badje in de tuin en heel niet zo duur.
Ik heb echt geluk gehad. Op 15 km van centrum Sevilla, op 5 km van het vliegveld, 2500 m2 grond, zwembad en na de verbouwing 250 m2 huis. Toen een spotprijs (een flatje van 70m2 in Sevilla is duurder), nu denk ik 4 keer zoveel waard…
Het onderwerp (aquaduct) of de locatie (Z-Fr)? ![]()
Goedemorgen. :dag:
Biede waren goed, alleen nog even de naam van die Pont ( van wat er nog van over is) en waar, dan moet het antwoord toch goed zijn.
Het aquaduct en de molens van Barbegal is een watermolencomplex in de Franse gemeente Fontvieille nabij Arles. Het complex uit de 3e eeuw n.Chr. telde zestien molens in een patroon van twee rijen. Het water werd aangevoerd vanuit Alpilles over een aquaduct die ook de stad Arles van water voorzag. Per dag kon het watermolencomplex 4,5 ton meel maken, genoeg om de stad te voorzien.
Helaas, die is het ook niet. Ik heb hier echt een andere naam en plaats staan.
We gaan verder zoeken…