Optie voor nieuwe reis

Hallo allemaal,
Wij proberen elk jaar in de zomer een leuke (verre) reis te maken en zijn de laatste jaren naar Brazilie, Canada en Kenia geweest. Nu zitten we alweer te dubben over een volgende bestemming en ik dacht misschien is er nog iemand met een leuke suggestie. We zijn op zoek naar een mix van natuur/dieren/cultuur en indien mogelijk een beetje lekker weer met strand. Wij vinden toeristisch op zich niet heel erg, maar buiten de begane paden vinden wij ook interessant.

Opties die ik zelf al heb is Thailand of USA (yellowstone of florida). Verder vind ik indonesie of maleisie of zo nog wel interessant, maar daar weet ik nog niet zoveel van. Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar misschien kunnen jullie interessante opties noemen waar ik niet aan gedacht heb, leuke reisverslagen posten, leuke rondreizen aankaarten o.i.d.?

Costa Rica?

Barbados- Bali

Zuid Afrika?

Er zijn zoveel bestemmingen die aan de definitie ‘natuur/dieren/cultuur’ voldoen…

Indonesie heeft zeer veel te bieden, voor ieder is er wel een eiland wat aan alle verwachtingen voldoet.

Ook Maleisië, en met name Borneo en Kuala Lumpur vind ik erg leuk.

Een combinatie van Zuid-Afrika en Mozambique heeft ook wel wat. Met name Kaapstad en omgeving en de wilde dieren zijn leuk. Het is rondom Kaapstad wel wat koud in onze zomer.

Ook Bolivia is erg gaaf, met name Salar Uyuni. Het Amazonegebied heb ik zelf niet bezocht, daar had ik geen tijd voor, maar er zijn dus ook voldoende dieren.

Zie www.ikreis.net voor mijn reisverslagen.

Bedankt voor de reacties, er zitten een paar leuke opties tussen.
Bolivia zou ik namelijk nooit zelf op komen, maar is wel zeer interessant.
Ik ben al in Amazone in Brazilie geweest, maar heb destijds geen tijd gehad om Pantanal te bezoeken. Dat staat nog hoog op mijn verlanglijstje en misschien is dat wel te combineren met Bolivia.

Inmiddels heb ik mij ook al wat verdiept in Bali en Maleisie en dat ziet er ook super uit. Bedankt voor de leuke opties, ik zal me eens verder verdiepen in een aantal landen. Conclusie blijft toch dat ik te weinig vakantiedagen en salaris heb :wink:

Ach, je kan altijd nog nog een keer naar Kenia komen Niek! :wink: je hebt hier ook nog lang niet alles gezien :stuck_out_tongue: hahaha! Veel plezier met je keuze en voorbereidingen weer!

Via Wereldwijzer app

ligt eraan waar je van houdt, Zuid Afrika en Botswana zijn super! Ga je liever naar Azie dan is China ook een leuke optie :slight_smile:

Mariette, ik vond Kenia hartstikke leuk, maar ben niet van plan om daar voorlopig weer heen te gaan.
Ik lees vaak dat mensen helemaal verliefd worden op een land en daar dan al hun vakanties aan besteden.
Persoonlijk vind ik dat erg zonde, aangezien er heel veel mooie plekjes op de wereld zijn.

Ik vind mijn reis naar Kenia zeker uniek, maar dat vind ik van mijn reizen naar Brazilie en Canada ook.
Vermoedelijk keer ik ooit wel terug naar Kenia, maar voorlopig heb ik nog genoeg plekjes die ik wil ontdekken.

@Stefan. Is china een leuke reisbestemming? Persoonlijk trekt dat mij helemaal niet, maar dat is puur gebaseerd op een onderbuik gevoel. Verder nog nooit heel erg verdiept in China als vakantieland.

:wink:

Via Wereldwijzer app

Overigens werd jij wel heel erg letterlijk verliefd op het land;) overigens moet ik nog wel een keer terugkomen, de big five is nog niet compleet!:wink:

Hahaha, zie je wel! :stuck_out_tongue:

Via Wereldwijzer app

Namibië ? Heerlijk !

Unieke mix van prachtige natuur, wildlife, cultuur en avontuur !
In juli-augustus wintert het ginds. Overdag lekker warm. ’s Nachts koelt het wel flink af.

Hi Niek

Dit is onze China reisblog: http://www.travelpod.com/travel-blog/stefanenclaudia/23/tpod.html

Wij vinden het fantastisch, als de big five nog niet compleet is dan Zuid(elijk) Afrika ook een aanrader!

Ticketspy heeft heeel voordelige aanbiedingen , naar Zuid Oost Azie , vanaf 400 euri…>>>

Voor welke periode? Wij gaan pas september waarschijnlijk!

Oeganda is een geweldig mooi land! Je vindt daar de berggorilla; een unieke ervaring die je nooit meer loslaat! Vanuit Entebbe zou je kunnen doorvliegen naar een mooie strandbestemming…

In Kenia hè, Marieke?! :wink: hahaha!

Via Wereldwijzer app

Jazeker Marriette; Ukunda natuurlijk !!! Hahahhahaha. Heb er weer zin in joh, nog 2 maanden !!

Dan zou ik de aanbiedingen van april even afwachten…