Nee die stond op het hoekje, maar goed, ik dacht die heeft wel ‘kleur’ erg lokaal en zeker appetijtelijk… maar… wilde weer wat anders…
Had ook nog iets met eten…(een kebabding zo een ‘uit de muur’ klein tentje…maar de lekkerste köfte die ik OOIT gegeten heb!!!)
Uiteindelijk gekozen voor deze meneer met zn heerlijke olijven(en ik maar hopen dat de as van zn sigaret nergens op ging vallen brrrrr)
Op een wandeling in Okcular bij Dalyan zagen we deze vrouw in de weer met iets wat we niet thuis konden brengen. Het bleek dat ze een soepbasis aan het maken was …
Dank je voor de aanvulling! Ik was de naam al weer vergeten toen we thuis kwamen van onze wandell- en fietstocht. Ik heb zojuist gegoogled om iets meer over de tarhanasoep te weten te komen. Nu nog proberen of ik het ook ergens krijgen kan!
Groetjes uit Dalyan
@Maria: dat is tarhanapoeder om later tarhanasoep van te kunnen maken. Ontzettend bewerkelijk
@Maria: je kunt het zeker kant en klaar krijgen in zakjes van bv Knorr. En aangezien je in Turkije woont, kun je het misschien in speciaalzaken ook nog wel echt handgemaakt krijgen. Of gewoon zorgen dat je goed bevriend raakt met een Turkse familie natuurlijk
Toen wij dit vrouwtje een afdruk brachten van een foto die wij een dag eerder van haar man maakten wilde ze zelf ook op de foto. De foto van haar man heeft ze nog in haar hand.
Voor de geinteresseerden: Deze mensen wonen in Bezirgan, een hoogvlakte op ca. 900 meter hoogte in de provincie Antalya ter hoogte van het havenplaatsje Kalkan.