Of in Cambodja?
Het is weer mijn beurt: of in India?
Zuid-Azië, in één vd landen onder het Britse Rijk in de 19de eeuw ?
Nou Roland misschien is het wel in Sri Lanka?
Hmm, kan zijn Georges, of Singapore?
Nou het word eens tijd dat Maffi een tipje van de sluier opligt,het is zoeken als een speld in een hooiberg!(op google images,vind ik deze foto niet terug)
Oh, ik ben helemaal niet aan het zoeken, alleen maar aan het raden!
Maleisie?
Het is in Thailand! Had eigenlijk verwacht dat GeorgesSiam dat zou vragen…
Natuurlijk niet. Ik check dat vantevoren dus don’t bother én het is een screencapture van Google Maps Streetview.
Tip: het ligt aan een park
Ze waren me voor om Thailand te vernoemen Maffi!lol2
Nou moeten we het zoeken in de stad: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit ??? (ofwel in de volksmond Bangkok genoemd)
Ik wist met Krung Tep al genoeg hoor! Bangkok is goed.
Het gebouw is ontworpen door de Britten. Meer tips morgen.
Nelson Hays Library in Bangkok? (een gokje)
Nee, ook niet. Wel een openbaar gebouw.
OK! We zoeken dus het volgende:
[ul]
[li]Bangkok[/li][li]Een openbaar gebouw[/li][li]Ontworpen door de Britten[/li][li]Aan een park[/li][li]Nieuwe tip: De gebouwen die er verder bij hoorden zijn er niet meer en stonden waar nu het park is.[/li][li]Nieuwe tip: De oorspronkelijke functie van het gebouw (en de bijbehorende gebouwen) was ook een openbare, maar zo wordt het dus niet meer gebruikt.[/li][/ul]
Was het een treinstation?
Nee. Het was een openbaar gebouw met een bepaalde functie, die het is verloren. Het is nu een openbaar gebouw, waar je wel een afspraak moet maken.
Het lukt niet erg, maar het is ook vakantietijd. Tijd voor nieuwe tips voor de zoekers:
[ul]
[li]Bangkok[/li][li]Een openbaar gebouw[/li][li]Ontworpen door de Britten[/li][li]Aan een park[/li][li]De gebouwen die er verder bij hoorden zijn er niet meer en stonden waar nu het park is.[/li][li]De oorspronkelijke functie van het gebouw (en de bijbehorende gebouwen) was ook een openbare, maar zo wordt het dus niet meer gebruikt.[/li][li] nieuw: vergelijk met أبو غريب , hào lộ, 上海市青浦監獄[/li][li] nieuw: sinds 1990 niet meer in gebruik[/li][/ul]
Mahachai Prison Corrections Museum (in Rommaninat Park)