Het Grote Zoekplaatjestopic

Ja.

Ik zit dit draadje nu al een tijdje te volgen, maar . . .
In eerste instantie dacht ik, dat je meer kans maakte om de raadplaatjes te raden, als je al in veel landen geweest was en dat ben ik, dacht ik. Kijk maar op mijn Homepage.
Maar mijn gokjes veroorzaakte weinig meer dan de rimpels in een meer, nadat je er een steen in gooit.
Ik denk nu, dat jullie zo WereldWijs zijn, door het gebruik van een serie venuftige zoekmachines . . .
Ik weet het goed gemaakt. Als ik ooit per ongeluk een plaatje raad, dan plaats ik een close up van het plafond van mijn hotelkamer in Alamagordo in New Mexico.
Dan mogen jullie raden in welk hotel dat was en wat het kamernummer was!

Haha, zo heel lastig is deze toch niet lijkt me… En het is nu niet bepaald een moeilijke foto van een plafond in een hotelkamer, dat, meneer, zou namelijk wel erg lastig zijn! :wink:

Zoekmachines gebruiken heeft niet veel zin…tijdverlies. Diegene die aan zet is checkt wel eerst of zijn zoekplaatje niet gevonden wordt met Google-afbeeldingen, Tineye.com, e.d.
Bij mijn laatste plaatsing ve plaatje was ik het vergeten te checken, zo kon hij wellicht snel worden geraden. Soms zet iemand al eens een plaatje in “spiegelbeeld”: sommigen herspiegelen het met een zoekmachine dat de oplossing geeft.
Het werd al bij herhaling geschreven: Google ziet veel, maar geeft ook veel, daarom worden er al eens persoonlijke foto’s geplaatst en meer en meer een foto gemaakt ve Google-Earth beeld waarvan captatie met Street View… het spelletje is de laatste jaren geevolueerd met al die reverse-zoekmachines om het levend te houden wordt men inventief.
Een plaatje plaatsen is moeilijker geworden tov een paar jaar terug.
Bij het zoeken zelf doe ik zelfs geen moeite om een reverse zoekmachine te gebruiken vermits iedereen bij het plaatsen ve plaatje daar wel op let, zo doen ook de meeste deelnemers.
Bij het zoeken is de ontleding vh plaatje van enorm belang: indirecte elementen kunnen leiden tot het juiste land, enz…
Je kan véél weten om direct in de juiste richting te gaan zoeken, maar wijsheid schuilt vooral in het gebruik van juiste zoektermen… en ook door te googlen in de taal vh land… met google-vertalen ben je zo polyglot.
Het is entertainment, maar we houden het leuk door het zo correct mogelijk te spelen. Het plaatje moet alleszins zoekbaar blijven… herkenningspunt(-en).Het spelletje loopt al enkele jaren, soms wordt de Topic als een nieuw deel gelanceerd. Misschien tijd om dit te doen bij de 10.000ste post of begin 2013.
Hopelijk vindt je het toch nog leuk om mee te doen.
Succes!

Wees gerust! ik hou vol. Ik heb al een plaatje in mijn hoofd, dat je volgens mij alleen kunt raden, als je daar geweest bent.

Toch nog dit, er is een grote nuance. Let wel: het is “Het Grote Zoekplaatjestopic” en niet de “Raadfoto”.
Maar met “raden” bedoel je misschien “weten”?
Wanneer iemand stug blijft bij een moeilijke en geen tip/hint geeft na een paar dagen en/of er volgt geen enkele interactie hetzij door een vraag, hetzij door een gok zo kan het Topic stilvallen… met het risico dat het ophoudt bij gebrek aan zoekers. Een zoekplaatje dat x-maal werd bekeken wil nog niet zeggen dat er evenveel kandidaat-zoekers zijn. Een aantal leden volgen het ook langs de zijlijn…

-Het te zoeken plaatje moet altijd een lokaliseerbaar herkenningspunt bevatten dat uiteindelijk naar de juiste plek leidt en zoekbaar is via de mogelijkheden van het internet: gewoon eenvoudig, moeilijk, ludiek… het kan allemaal en het kan wel eens een aantal dagen duu…uren naar de oplossing toe. Het mag wel even duren, daar is trouwens niets mis mee. Als er veel zoekers zijn is het spel zoveel aangenamer.

**Nuance **: kortweg “Zoekplaatjestopic” en niet “Raadt de Foto/PLaatje”

Buiten de complete uitleg over hoe het spel precies werkt, wordt er dus blijkbaar niet erg meer gezocht naar het plaatje dat ik geplaatst hebt? Dankzij georgessiam weten we dat het in Europa is, dus… zoeken maar! :wink:

Ik denk dat ik al redelijk lang een hand heb toegestoken om het spelletje samen
met anderen levend te houden. Diegenen die hier regelmatig actief waren toen ik startte zie je hier niet meer of sporadisch nog een enkeling.
En ja, ook ik heb al een tijdje de indruk dat er niet meer echt gezocht wordt…dat is ooit anders geweest. Maar wie zoekt nu uren naar een plaatje? Wie heeft daar de tijd voor? Ik vermoed weinigen. Sommigen haken dan af… en 't is vakantieperiode hé !

Versterkte burcht? Belfort?

Ik snap het wel hoor. Ik val je verder ook niet aan, toch? Ik vind het prima dat je het spelletje nog eens verduidelijkt en ik hoop dat er ook wat meer weer actief worden hier.

Wat het plaatje betreft: Niet correct.

Toren deed mij meteen aan Rapunzel denken… Dus Oekraïne?

Haha, ik denk dat je bij deze toren geen lang haar toegeworpen krijgt wanneer je “Rapunzel, Rapunzel, laat neer je haar roept”. Het is niet in Oekraïne.

#9570 Versterkte burcht? Belfort?
Die vraag heb ik gesteld om al 't een en 't ander uit te sluiten… want toen had ik hem al… 'k laat hem gaan…'t is een watertoren.
Enthousiastelingen : Wie weet waar en scoort?

Nou je hebt een identieke in sluis (Nederland)dat zal hem wel niet zijn zeker Danechka?

Nee, het is niet in Nederland.

Moeten we het zoeken in het noorden of zuiden van Europa? heb me al suf gezocht op google!

In het Noorden van Europa.

Zoekterm met drie basiswoorden in de taal waarmee je vlot wegkomt in verschillende Noordelijke Europ.landen volstaat met google-afbeeldingen en hij schuift zo voorbij…'t is zoals Danechka aangeeft 't is bijlange geen moeilijke !

Een gokje, Esbjerg Zweden?

Natuurlijk dacht ik dat Esberg in Zweden lag,moest Denemarken zijn! stom,stom en nogmaals stom,georges!