Het Grote Zoekplaatjestopic

Precies!

1. Hoe heet dit gebouw ?
  2. Waar? (land/exacte plaats)

Canada?

neen.

Ik zeg eerlijk, dat ik het in eerste instantie niet precies kon vinden, maar neem aan, dat mijn aanwijzingen duidelijk genoeg waren om het alsnog te raden/vinden. Fijn dat we toch altijd bijdehandte mensen hier op het forum en met name bij de Stamtafel hebben. :wink:

Dit is wat ik nu alsnog gevonden had, maar een beetje te laat dus. Sorry.

Hier liggen de mooiste zandstranden van Turkije, welke kilometers la. Hoog boven Alanya ligt een gigantische burcht die 's avonds sfeervol verlicht is. van Turkije ligt tussen de Middellandse Zee en de Zwarte Zee in het werelddeel Azië.

Bron: Sudtours.

#9024 niemand enig idee of iedereen verblind door de lentezon ?

Morgen begint de Semana Santa (tenminste de pasos die niet aan het officiële gedeelte deelnemen) en daarna een week vakantie, dus dat heb ik in mijn hoofd:cheer:.

Is het in Azië of Europa?

Geniet alleszins van deze typische Spaanse feesten!

Het is in Europa.

Alpen of Pyrineos?

Alpen is goed.

Zwitserse Alpen?

• niet in Zwitserland, wel in een aangrenzend buurland.

Weinig interactie, dan maar een hint:

• het gebouw symboliseert iets en het is ook toegankelijk.

Ja, dat dacht ik ook, maar wat. Een bergkristal, een vogelkooi, …

Is het in Frankrijk?

@Maffi:

• niet in Frankrijk
  • symboliseert idd een bergkristal

De ultieme hint :
Het gebouw is toegankelijk voor het publiek en staat symbool in directe verhouding ivm iemand met wereldnaam en die tevens internationale onderscheidingen ontving voor iets dat bij jagers nog altijd als geldende standaard wordt aanzien.

Dit is volgens mij een glazen huis op de top van de grossglockner in oostenrijk. Hier kan je over de geschiedenis van de grossglockers lezen en kijken.

idd. Grossglockner : post #9024 de vraag correct beantwoorden, zoniet scoort diegene die de laatste ronding neemt !

1. Hoe heet die gebouw ? Het heeft wel degelijk een naam !
  2. land/exacte plaatsnaam (land…, exacte plaatsnaam Grossglockner op de F… J… …

nog een toegeving ivm zoekactie exacte locatie:

• Land , Grossglockner op de K**…** F**…** J**…** Höhe ?

• De naam vh gebouw is … ?

Land: Oostenrijk, Grossglockner , Kaiser-Franz-Josefs-Höhe

Naam van het gebouw: Alpine Nature Show Museum.

Volgens mij is dit het, het is erg moeilijk te vinden.

naam : niet juist.

De bouw in de vorm ve bergkristal samen met de hint in post #9307 leiden naar een persoonsnaam + een toevoeging, = nl. wat en op welke manier het gebouw inhoudelijk te bieden heeft aan de bezoekers. (Hier kan je iets anders beleven dan de geschiedenis vd Grossglockner dat in het bezoekerscentrum -dus een ander gebouw- gehuisvest is.