Het Grote Zoekplaatjestopic

Een openbaar toilet, een publiek badhuis?

geen van beide.
Het heeft echter wel met hygiene te maken.

Ter vervollediging van post #7864 herhaal ik dat de inhoud van post # 7860 hierbij aansluit.

Dan maar een Tip :

In de 19e eeuw werden er in Frankrijk in het kader van de verbetering van de openbare hygiëne talrijke van deze plaatsen gebouwd. Bekijk ook eens het “element” voor de ingang vh gebouw, dit element is de bestaansreden van deze constructies.

#7863 en #7864 met “publiek badhuis” is het gegeven dat tot hiertoe het meest benadert in welke richting te zoeken.

Is het een washuis? (voor kleding dus)

edit: een lavoir?

@loesje505 : Juist! Haha…Heb je misschien het idee gehad de zin van mijn hint gewoon in google te plakken? …zo kom je direct op “wat”, het is idd een “lavoir”. ) Ik had de tekst voor die hint bewust zo overgenomen…)

Nu nog “waar” (stad/dorp)?

Nouja niet letterlijk knippen en plakken, maar de belangrijkste woorden eruit genomen en dan heb je het zo inderdaad… maar vindt deze specifieke wasplaats maar eens…

…Het is nochtans geen foto die ik zelf heb gemaakt. 'k heb hem vh internet geplukt !

Ok… dit gaat hem niet worden.

Is ie te vinden in het noorden of in het zuiden van het land?

La Garde-Adhémar, Drôme, Rhône-Alpes?

@Loesje505 : post #7871 - Zuid-Frankrijk

@Danechka : niet de “lavoir” van La Garde-Adhémar. Meer Zuidelijker !

Tips :

• Het ligt in de Provence in de driehoek Arles - Apt - Marseille.
  • Het is een “lavoir” met 3 gesloten zijden.

Bon, c’est difficile quand même! Het is niet toevallig gewoon in Marseille?

• Niet in Marseille.

Nog een Tip :
**- **Arles, Apt en Marseille zijn de uiterste punten van de driehoek waarin het ligt.

• Het ligt praktisch op één vd lijnen vd hogervermelde driehoek.

Les Baux-de-Provence?

Neen die is het niet en komt ook niet overeen met het gebouw op het zoekplaatje.

Nee, ik zag het… Het was een pure gok.

In departement Bouches-du-Rhône?

-ja.

De lavoir in Rognes, Bouches-du-Rhône, regio Provence-Alpes-Côte d’Azur.

http://www.asso-chc.net/IMG/jpg/rognes_02.jpg