Het Grote Zoekplaatjestopic

Is de stad aan het water gelegen?

oh…jawel in Frankrijk zijn er héél wat steden en stadjes aan het water gelegen:dag:.

Vraag inderdaad fout geformuleerd.
Beter: Is het aan de Middellandse Zee gelegen?

Is het in Avignon?

@Aviator : niet aan de Middellandse Zee
@Maffi : niet in Avignon

Het Zuiden is meer dan het gebied rond de Middellandse Zee er valt meer land te bezeilen !

Lees bovenstaande zin als :

Zuid-Frankrijk is meer dan het gebied rond de Middellandse Zee, er valt meer land te bezeilen !

abbaye de Saint-Pierre, Moissac, France

Het geheel kan een principiesvergelijking van wat gezocht wordt best aan : het is echter geen abdij, het heeft een andere soortgelijke bestemming en andere benaming/naamsomschrijving.
Je bent wel in de goede regio Midi-Pyrénées, maar het ligt niet in het departement Tarn en Garonne !

Tijd voor een hint ?

TIP : Het gebouw en de plaatsnaam die gezocht worden liggen op eenzelfde afstand vd Middellandse Zee, de Atlantische Oceaan als vd Pyreneeën.

Ja, graag een hint. Maar ook nog vragen:

Is het een paleis; heeft het met religie te maken of is het een wereldlijk gebouw?

-De combinatie vd posts #7389 - #7390 en #7392 bezit al een veelheid aan Tips !
-Geen paleis, geen wereldlijk gebouw.
-Post #7390 verwijst duidelijk naar post #7389 (abdij St Pierre - Moissac) : hiermee bedoelde ik reeds: het is een religieus gebouw, zoals een abdij bestaat uit woonst + kerk.
-nog een Tip : Departement Lot

Alle gekende elementen :

• land : Frankrijk
  • departement : Lot
  • localisatie plaats : op gelijke afstand van Middellandse Zee, Atlantische Oceaan en Pyreneeën
  • ligging : effectief aan/langs het water
  • gebouw : religieus (kerk met bijhorend gebouw): geen ruïne

Ik doe ook even weer eens een gokje na wat zoekwerk.

Is het misschien de Mariakapel Alzou te Rocamadour?

Geen Rocamadour (is gebouwd hoog op een rots en is niet aan 't water/rivier gelegen)
Geen kapel (groter dan een kapel)

cloitre cathedrale Cahors / Klooster van de kathedraal te Cahors, rivier is de Lot

http://souvenirs-jg.over-blog.com/article-cahors-cathedrale-73830137.html

Is het de bedoeling dat we nu raden welk gebouw er op het plaatje in het vorige bericht staat? Of hoorde dat nog ergens anders bij?

Sorry, ik heb het al door! Ik wacht met smart op het volgende plaatje!

ReisFannetje, Welkom op Het Grote Zoekplaatjestopic !

post #7398 is het gevonden antwoord van Maffi op de gestelde vraag op 14/10/2011. Hij voegde bij zijn antwoord een meer uitgebreide foto dan wat op het te zoeken plaatje te zien is.

Het spel is simpel. Iedereen kan meedoen, kan om het even op welk moment even stoppen (vakantie, geen tijd, een beetje moegezocht…) en kan er ook evengoed weer inspringen.

Bij een samengestelde vraag (vb land? stad/dorp? en naam ve monument?) scoort hij/zij die de laatste hindernis wegneemt.
m.a.w. : een vraag bestaat uit a) b) en c) ; a) en b) werden juist beantwoord, diegene die juist antwoordt op het laatst ontbrekende element vd vraag c) : scoort een punt. Zo wordt er al eens een puntje afgesnoept.
Diegene die het zoekplaatje plaatste: bevestigt uiteindelijk het juiste antwoord, past de scorelijst en de punten aan. Hiermee krijgt diegene die juist scoorde “groen sein” om zelf een nieuw zoekplaatje neer te zetten, enz…
Blader eens terug in deze topic: dit werd bij herhaling reeds geformuleerd.

Bedankt voor de uitleg!

Ik wil graag meedoen met het spel, en zal dus mee gaan zoeken wanneer het volgende plaatje + vragen geplaatst zijn