Is dit nu een waanidee: maar met vergrootglas zie je door de koepel/het zeil(?) personen zitten met het gezicht naar buiten gericht… (haha…of maak ik hier nu zelf theater?)
hier weet ik niets van
dus zal ik het antwoord schuldig moeten blijven
Vergrootglas? ![]()
Sta op 't punt op te geven… Als dat daar rechts een fietspad is, is het dan misschien in ons eigen koude kikkerlandje? ![]()
Anders gok ik op Rusland :RUSSIA:
fietspad? weet ik niet
Rusland is goed
Plesetsk Cosmodrome (Russian: Космодром «Плесецк») is a Russian spaceport, located in Arkhangelsk Oblast.
Is dit het?
neen
Ik gok op het meteorologisch centrum in Moskou…
ook hier is het neen
Bajkonoer, de beroemde plaats waar de Russische kosmonauten opstijgen in hun Sojoezraketten. De Russische tegenhanger van Houston.
http://www.aeropedia.be/web/content.php?article.1001480
De stad die vlak naast de kosmodroom ligt, heette oorspronkelijk Leninsk, maar deze naam is in 1995 in Baikonoer veranderd omdat er geen reden meer was om de basis geheim te houden, het is een kleine stad op zich, waar een duizendtal mensen wonen die rechtstreeks of onrechtstreeks met de ruimtevaart te maken hebben en heeft zijn eigen voorzieningen zoals een postkantoor, school en winkels.
Sinds de val van de Sovjet-Unie bevindt de basis zich in Kazachstan, maar ze wordt gehuurd door Rusland voor een prijs van 115 miljoen dollar per jaar.
http://www.aeropedia.nl/birds/newspost_images/sterrenstad.jpg
Neeeeeeee! Dat is nou al de tweede keer dat ik een stad helemaal doorspit, het uiteindelijk niet vind en dan verder kijk terwijl 't daar wel blijkt te zijn! Nota bene was dit (Floortje Dessing bezocht 't laatst nog op TV…) de eerste plaats waar ik aan dacht!
Ben echt slecht in dit spel :cheer:
Ik had deze foto nog niet gevonden, maar omdat ik dacht dat het Rusland was, dacht ik dat Bajkonoer het niet was… want dat ligt in Kazachstan…
@ maffi
de foto klopt. maar Bajkonoer
is niet het goede antwoord
het artikel begint wel met de goede naam
maar ik ben van mening dat de gegevens op internet niet altijd helemaal correct zijn
dus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/GCTC.jpg/220px-GCTC.jpg http://bits.wikimedia.org/skins-1.17/common/images/magnify-clip.png
The grounds of the Gagarin Cosmonauts Training Center
star city
zoals de grootste bioscoop in UK
birmingham
dus maffi jou punt
Helemaal niet! Ik heb die aflevering ook gezien en al eerder via zoekresultaten langs deze stad gekomen, maar ik ben staar me gewoon blind op andere dingen en zag het plaatje maar niet. Uiteindelijk wel, maar het overkomt iedereen hoor. Volgende is weer een nieuwe kans.
Sterrenstad, dat is inderdaad 320 km verder
Dan is het Zvjozdny gorodok ?
is een kunstmatige plaats in Rusland, ten noordoosten van Moskou, waar kosmonauten getraind worden voor hun missies in het Kosmonautentrainingscentrum Joeri Gagarin (GCTC).
De score:
1: Marifran…115
2: Roanna…110
3: Loesje505…82
4: Corberana…68
5: @ngel…67
6: Kingfishererik…61
7: Lennart1…41
8: Stancy…41
9: Roberts…39
10: Marion 2…28
11: Bloem…27
12: WizardOfOss…27
13: brasgordel…22
14: JurjenB…21
15: Maredaro…19
16: Toos…15
17: Besmile…13
18: dutchgirl…12
19: Cynthia…10
20: Jellebowski…10
21: physio75…10
**22: Maffi…10
**23: Rvanhegelsom…9
24: Markr…8
25: Kaylo…8
26: Mela…8
27: Liubi…8
28: lagelandenbewoner …8
29: Carolina…7
30: pvdt…7
31: Meira1972…7
32: Tempelssammy…7
33: Michiel…6
34: Frank1285…6
35: Elsmarijn…5
36: Davenuman…4
37: Schoentje…4
38: Xenomania…3
39: BesteDaniëlle…3
40: Xander…3
41: Frank34…2
42: Babseba…2
43: Raymond19…2
44: Dirkpie …2
45: EdjeQ…2
46: Georgessiam…2
47: Tim-V…2
48: Mathilde9900…2
49: lekstokje…2
50: Xena…2
51: Beppie1…1
52: Globeskater…1
53: Vivaturkije…1
54: Lotte85…1
55: rik072…1
56: Liset84…1
@ maffi
verdere uitleg overbodig het is aan U
sorry, maar ik geloof dat ik de goede russische naam heb gevonden? ![]()
Even wachten nog… Brasgordel? Sterrenstad voldoende of is Zvjozdny gorodok beter?
Hoewel Maffi, jij zei wel als eerste dat het Sterrenstad was. Dus toch jouw punt…