In de hoofdstad van één vd Duitse Deelstaten: neen
In Keulen hoord men het donderen!!
Nein, nicht in Köln.
Hamburg?
Ook niet in de Hanzestad Hamburg.
In de deelstaat Bayern of Sasken, Nedersasken SaskenAnhalt
Neen.
Lekkere foto uitgezocht
Heb inmiddels al 100en fonteinen gezien… haha… niet te vinden ![]()
Cochem?
…het lijkt als zoeken naar de fontein vd eeuwige jeugd…volgens de uitdrukking op hun gezicht heeft die groep op het zoekplaatje ze ook niet gevonden ![]()
- Cochem: ook niet… daar wordt non-stop “Ein Prosit der Gemütlichkeit…” gezongen, hun face lijkt een ander verhaal te vertolken

Is het thema vd fontein gelinkt aan een bestaand geschiedkundig feit of eerder aan een verhaal/mythe?
Ik heb alles uitgepluisd en ik kan die verdeksele fontein niet vinden(krijg er een punthoofd van)
Is het gerelateerd aan een oorlog (die Duitsers hebben flink wat gevochten buiten WO2)?
Daar zat ik ook al aan te denken Jurjenb. Is het iets van een monument?
het is gelinkt aan een weerkerende realiteit, met een boodschap die iets symboliseert.
heeft niets te maken met een oorlog.
Staat het in een dorp of een stad?
Hoort het bij een bekend/belangrijk gebouw?
Het draagt een boodschap ve zeker algemeen universeel belang in zich ve groep tov een andere groep in de samenleving opdat de 2de groep steeds die boodschap vd 1ste groep voor ogen zou blijven houden/in gedachten houden.
Het staat in een stad.
Zoals ik al schreef: Het draagt een boodschap uit voor die stad. Het is eerder gerelateerd aan twee categories v. personen dan aan een gebouw in de stad. De boodschap is universeel.
Solidariteit? Vrede?
Neen, toch niet.