…met o.a. een trommel
@Stancy: Helaas, het heeft iets met voedsel te maken.
Weinig of geen interactie? Het zoeken opgegeven? Zal ik hulp vragen op het WW Amerikareisforum…en scoort misschien een Alaskakenner het punt?
Goede voorzet?: "in de “Arctic National Wildlife Refuge?”
Alaska: op één vd eilanden?
Noordelijk of Zudelijk van de Yukon Rivier?
N.B. geen enkel bijkomende reactie… inmiddels hulp gevraagd ivm de vraag op het America-Reisforum om het spel proberen vlot te trekken.
Ik zal maar wat helpen. Het staat ergens in het zuid-oosten van Alaska maar niet in de “panhandle” van Alaska.
Het is een apparaat dat in een bepaald seizoen gebruikt wordt.
Misschien dat er nog een hint gegeven kan worden? Dit is wel een hele moeilijke zeg ![]()
Edit: never mind, je had net iets eerder gepost, ga weer verder met zoeken nu haha
iets met maistailt?
…het lijken allemaal keien op de grond, is dat zo?
Staat het “werktuig” gewoon op de grond? of is er een put/ruimte tussen/onder de omkadering?
Het heeft niets met maisteelt te maken.
Het zijn inderdaad stenen waar hij op staat maar als het apparaat operatief is verplaatsen ze hem een meter of 20 en dan staat hij niet meer op deze stenen.
Hij staat nu te wachten op het volgende seizoen.
Het heeft ook met een bepaalde diersoort te maken.
een soort vogelvanger?
@jellebowski: Helaas geen vogels.
heeft het iets te maken met vee? Schapen? Koeien? Rendieren?
Ik denk dat “het ding” twee dezelfde bedrade bakken heeft :
ééntje hangt in de lucht, het andere rust op de grond. Ik denk dat het een wisselwerking heeft: ééntje gevuld en omkiepert, het andere schept op hetzelfde moment: als twee wieken met een schepbak??
Wordt het van land 20m verderop langs de kustlijn geplaatst? Mossel- of krabvangst?
@Jellebowski: 2 x nee
@ stancy: Je komt in de buurt maar toch is het fout.
Het is geen kustlijn en het is voor een andere diersoort.
Het schepsysteem klopt.
Wordt “het ding” dan langs de oever ve meer of rivier geplaatst, of eerder op een boot?
Kreeft? Zalm? Pollak? …een vissoort?
Het wordt inderdaad langs de rand van een rivier gezet om zalm te vangen. En hij staat waar???
Er zijn maar 2 plekken waar dit mag in Alaska.
Noem het dichtsbijzijnde plaatsje of de naam van de weg.
“Het ding” is een** “Fish Wheel” om zalm te vangen, Tanana River and Chena River.**
Driven by current, it runs unattended to scoop up salmon which are deposited in a basket. Legal only for Indians.
Krijg ik nu een puntje?
vervolg: en volgens Wikipedia zou Wheel Fishing dan weer alleen toegelaten zijn :
In Alaska, fish wheels are only allowed on the Copper River** near Chitina, AK and also along the Yukon River.**
Chitina is located on the west bank of the Copper River at its confluence with the Chitina River on the Edgerton Highway, and junction with the McCarthy Road. It is 85 km (53 miles) southeast of Copper Center and 106 km (66 miles) southeast of Glennallen. It is outside the western boundary of the Wrangell - St Elias National Park and Preserve.
Mijn god schoentje, waar haal je je lastige foto’s toch vandaan? :cheer: