Het Grote Zoekplaatjestopic

@rvanhegelsom… Saint Restitut …jij zal wel een wijnliefhebber zijn. Denk je meer aan de wijn dan aan de grotten? Cellier des Dauphins? lol2lol2 Die grotten zijn een enorme opslagplaats van wijnen uit de Tricastin (en ook Ventoux-regio denk ik), je kan ze bezoeken per treintje zo groot is de omvang. Pittoreske dorpjes in de omgeving. Een aantal jaren terug zijn we tot daar geweest maar ze waren tijdelijk niet te bezichtigen …werken.
Dit was maar een intermezzo…

We zoeken het dus niet in de grotten van St Restitut.

is het in de dordogne?

@ Stancy: Vond het al een goed plan om zo’n kleine opslagkelder te hebben :wink:
Hele tijd water drinken is ook niet goed he?! Ben daarom hier thuis in Portugal ook redelijk vaak te vinden achter een glaasje port of Vinho Verde te vinden :cheer:
maar voor deze zoektocht was ik ff het googlen geslagen en vond het wel een goede optie om eens bij jou te verifieren…had zomaar een puntje kunnen opleveren voor mij :slight_smile:
Helaas niet gelukt…

Neen.

het kan misschien worden: “… nog niet gelukt” ipv niet gelukt. En lukt het je, dan op z’n Frans: “Santé!”.

Bretagne?

'k zal maar simpel goeiedag zeggen/schrijven want hoe dat in het Thaïs mag klinken is Chinees voor mij.

Hélaas ook niet in Bretagne.

lol2lol2en Frankrijk heeft 100 departementen waarvan 4 overzee, in 2011 worden het 101 departementen (eiland Mayotte, overzee, komt erbij).

Hij/zij die kortelings een puntje scoort zal ook wel lol2lol2

zuid frankrijk of noord frankrijk?

Zijn het de catacomben van Parijs?

Oftewel Saint Emilion.

Of zijn het de Grotten van Naours?

Hebbes! Jij mag opnieuw de volgende plaatsen. Men spreekt algemeen van de “Ondergrondse stad Naours” dan van grotten, nl.

Naours (Picardië-Somme) is een klein dorpje met een ondergrondse stad (Cité Souterraine). De ondergrondse grotten zijn reeds meer dan 1500 jaar in gebruik als schuilplaats. Telkens werd het gangenstelsel verder uitgebreid.
De bedoeling van deze grotten was de vijand te laten verstaan dat het een verlaten dorp was. Zelfs de veestapel kon hier wekenlang ondergronds verblijven. Schoorstenen en verluchtingsgaten waren goed gecamoufleerd. Langs ca. 2 km gangen in drie verdiepingen en 28 galerijen zijn er ca. 300 kamers want elk gezin had zijn eigen kamer. Een vergaderruimte, stockeerruimte, kapel, gevangenis, een bakkerij en een slagerij waren eveneens aanwezig. In totaal konden er bijna 3000 mensen ondergebracht worden.
Begin de 18de eeuw werd het voor de laatste maal gebruikt. De Duitsers en Engelsen hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog de grottten gebruikt als schuilkelders en een paar aanpassingen gedaan. In die staat kan je nu het complex bezoeken

De score:

1: Marifran…108
2: Roanna…102
3: Loesje505…79
4: @ngel…66
5: Corberana…66
6: Kingfishererik…56
7: Lennart1…41
8: Roberts…37
9: Marion 2…28
10:Bloem…27
11: WizardOfOss…27
12: JurjenB…21
13: Maredaro…19
14: Toos…15
15: Besmile…13
16: Cynthia…10
17: Rvanhegelsom…9
18: Jellebowski…9
19: Markr…8
20: Kaylo…8
21: Mela…8
22: Liubi…8
23: Stancy…8
24: Carolina…7
25: pvdt…7
26: Meira1972…7
27: Tempelssammy…7
28: Michiel…6
29: Frank1285…6
30: Elsmarijn…5
31:JoanV…4
32:Davenuman…4
33: Valentijn…4
34: Xenomania…3
35: BesteDaniëlle…3
36: Xander…3
37: Dutchgirl…3
38: Frank34…2
39: Babseba…2
40: Raymond19…2
41: Dirkpie …2
42: EdjeQ…2
43: Georgessiam…2
44: lagelandenbewoner…2
45: Schoentje…2
46: Beppie1…1
47: Globeskater…1
48: Vivaturkije…1
49:
50: Tim-V…1
51: Lotte85…1
52: rik072…1
53: Liset84…1
54: Xena…1

Is er ergens wat fout gegaan bij het aanpassen vd scorelijst… ik vind in vorige rangschikkingen “49” niet terug.
(ik kom nr 49 voor het laatst tegen op een post van 01/10/2010 van Dutchgirl op pagina 131).

Jaaaaa, de 2de. Ik kom op dreef.
De vorige foto van mij werd in 1 dag geraden dus nu probeer ik het wat moeilijker te maken.
Hier is de nieuwe foto.

Wat is het en waar staat het?

De foto word groter naarmate de tijd vordert.

europa?

Score:
om nr. 49 vd scorelijst terug op de rails te krijgen: ik denk dat dit nummer voor het eerst ontbreekt op de scorelijst op 02/10/2010 aangepast door Corberana. Ontbreekt er een naam? Of is het totaal aantal thans 53 ipv 54?

@lagenlandenbewoner: Nee.

Afrika?
In een vd vroegere kolonies van Nederland?

('k denk te weten wat het is, maar de locatie vinden van “dat” exemplaar…pfffff…)

@ stancy: 2x nee.

Dan maar ineens:
-Australië?
-Azië?
-Noord-, Midden- of Zuid-Amerika?
-Oceanië?